Dobrih 30 let po atentatu na Ivana Krambergerja, dobrotnika iz Negove, ki je 7. junija leta 1992 na predvolilnem shodu v Jurovskem Dolu umrl pod streli, je še vedno živa njegova zapuščina. Del te je tudi avtomobil bugatti, ki ga je Kramberger sestavil sam, njegov sin Ivan pa ga je restavriral. Pred dnevi so bugattija opazili na Šlebingerjevem bregu v Gornji Radgoni, v ulici, kjer živi Krambergerjev brat Ludvik.
Ivan Kramberger je prvega bugattija sestavil že v Nemčiji sredi sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Tistega avtomobila zaradi visokih dajatev ni uvozil v tedanjo Jugoslavijo in ga je kasneje prodal. Je pa potem v Nemčiji kupil dele za naslednji avtomobil, ki jih je uspel uvoziti z nižjimi dajatvami kot bi cel avtomobil. Iz uvoženih delov je nato leta 1987 sestavil legendarni in prepoznavni avto, ki se je zdaj vrnil na cesto.
Ker je hotel nagajati takratni oblasti, je bugattija prebarval v rdeče
Kot nam je povedal Ivan Kramberger ml., gre za repliko bugattija iz leta 1927 na hroščevem podvozju, deli pa prihajajo iz cele Evrope: “Britanci so recimo izdelovali plastične kalupe, ki jih je bilo potem mogoče kupiti v Nemčiji, podvozje je oče kupil kar v Sloveniji, 1200 kubični motor pa je pripadal hrošču. Pri tem je zanimivo, da je bil avtomobil sprva moder, kasneje pa ga je, ker je hotel nagajati takratni oblasti, prebarval v rdeče. V začetku 90. je z njim doživel prometno nesrečo. Pri Šempetru v Savinjski dolini mu je nekdo izsilil prednost, avto pa je bil skoraj v celoti karamboliran. Potem ko ga je popravil, ga je na novo prebarval.”
Po generalni obnovi motorja bo avto zdaj prebarval tisti ličar, ki ga je leta 1987
Kmalu bo avtomobil dobil še četrto različico barve, saj ga namerava Ivan do poletja v celoti prebarvati, seveda bo ohranil značilni barvni odtenek. Pri tem je zanimivo, da bo delo opravili isti ličar, ki je avto prebarval leta 1987 – Kozar iz Turjancev. V zadnjih treh letih je s pomočjo bratranca Boštjana, ki je po poklicu mehanik in strojni tehnik, na avtomobilu opravil veliko dela: “Generalno sva obnovila motor, prav tako podvozje in vse mehanske dele. Na novo sva preoblekla sedeže in začela z ličarskimi deli. Vozilo je opravilo tehnični pregled in je registrirano. Izkazalo se je, da bila konstrukcija vozila zelo zdrava, brez rje in kvalitetna. Oče je večino del opravil ročno, videla sva denimo njegove prstne odtise na delih, ki jih je sam »zamazal»,” nam pove Ivan in doda, da je sicer bugattija že med leti 2009 in 2011 registriral. Ko se je lotil snemanja dokumentarnega filma Beli bojevnik v črni obleki, ki govori o vlogi in vplivu njegovega očeta in v katerem je prikazan tudi bugatti, je z Boštjanom avto obnovil do te mere, da je bil vozen in ličarsko vsaj za silo primeren. V zadnjih mesecih pa sta se lotila še podrobnejše obnove motorja, saj avto zadnjih 30 let ni bil veliko vožen. Marsikaj je bilo potrebno zamenjati in očistiti. Avto zdaj nosi registrsko označbo MS IVEK, ima status starodobnika, Ivan, ki ga podobno kot očeta kličejo Ivek, pa se je včlanil v društvo Oldtimer Stara Gora.
Na očeta ga spominjajo še drugi predmeti
Ivan Kramberger ml., ki živi v Gornji Radgoni, avtomobil uporablja občasno, najhitreje se lahko z njim zapelje do 100 kilometrov na uro. Vozilo pritegne veliko pogledov, marsikdo se želi z njim fotografirati, nekateri tudi zapeljati. V filmu Moja prva knjiga, ki ga je posnel Bojan Labović, je bugattija vozil Ivanov oče, v filmu Beli bojevnik v črni obleki pa naš sogovornik. Dodaja, da je oče z njim v času predvolilne kampanje prevozil celotno Slovenijo.
Ob koncu Ivan poudari, da mu avtomobil pomeni zelo veliko in da ga ne bi prodal za noben denar. Zanj ima namreč preveliko spominsko vrednost. V prihodnje želi obnovo legendarnega avtomobila predstaviti v knjigi ali video zapisu. Ob avtomobilu ga na očeta spominjajo še drugi predmeti; motorji, knjige, klobuk, križec, ki ga je oče vedno nosil okoli vratu.