Nedavno je preko platforme Izboljšajmo Maribor, kjer je občanom omogočena oddaja pobud, vprašanj in drugih ugotovitev, ki se nanašajo na življenje v mestu, občan podal pobudo za ureditev Ruške ceste pri Studenški brvi. Kot zapiše se od odprtja Splavarske brvi vse več ljudi sprehaja po tem območju in bi bila ureditev prometa, za varnost pešcev in kolesarjev smiselna.
Največjo nevarnost predstavljajo prehitri vozniki
Spomnimo… V juniju so potekala merjenje hitrosti z mobilnim radarjem na štirih lokacijah: na Pohorski ulici, v neposredni bližini objekta Vrtec Studenci, enota Radvanje, na Lackovi cesti, v neposredni bližini Osnovne šole Ludvika Pliberška, na Limbuški cesti, v neposredni bližini Osnovne šole Rada Robiča v Limbušu, ter na Prekmurski ulici, v neposredni bližini Osnovne šole Martina Konšaka. Kot je po merjenju hitrosti sporočila občina, so bili rezultati dobri. Vozniki so se po večini držali predpisanih hitrosti. A se pri tem poraja vprašanje, ali so bili pozitivni rezultati, le posledica predhodno znanih lokacij merjenja hitrosti in je za varnost udeležencev prometa na mariborskih cestah potrebna dolgoročna rešitev?
Na Ruški cesti je omejitev hitrosti sicer 30 kilometrov na uro, vendar so vozniki, ki bi to omejitev upoštevali, zelo redki. Večina se jih pelje prehitro, nekateri pa ravnost ceste, predvsem v večernih urah, izkoristijo kot možnost za dirkanje.
”Žal lahko ponudim samo anekdotalne dokaze, vendar Ruško cesto ter brv prečkam vsa dan in sem opazil, da se avtomobili preprosto ne ustavljajo pred prehodom za pešce. Obnašajo se, kot da imajo oni prednost in da pešcem ni potrebno ustaviti” zapiše v svoji pobudi. To je po njegovem mnenju še posebej problematično, saj morajo pešci in kolesarji za dostop do studenške brvi prečkati Ruško cesto.
Težavo predstavlja tudi ozek pločnik in neurejeno rastlinstvo, ki sili pešce, da hodijo po cesti in kolesarski stezi. Kot pojasnijo na občini, bodo za zasaditve ob cesti naročili ustrezne obreze.
Na Ruški cesti je promet sicer urejen dvosmerno, vendar je cesto preozka, da bi se po njej vzporedno vozili kolesarji in avtomobili. Avtomobili se ves čas vozijo po kolesarski stezi, kar ogroža kolesarje. Ob upoštevanju hitrostne omejitve to mogoče ne predstavlja nevarnosti. Vendar nevarna vožnja v kombinaciji s slabo vidljivostjo ter rastlinstvom, ki sega na pločnike in sili pešce, da hodijo po cesti in kolesarski stezi predstavlja veliko možnost za hujšo nesrečo.
Kaj bi lahko bila rešitev?
Prvi in verjetno najlažje izvedljiv ukrep, bi bila namestitev ležečih ovir pred in za prehod za pešce. Vzdolž Ruške ceste so take ovire že nameščene, vendar jih tik ob prehodu, kjer bi bila namestitev najbolj smiselna, ni. Avtomobili bi morali tako vožnjo upočasniti in bi bilo prečkanje ceste za pešce in kolesarje varnejše.
Občan v svoji pobudi predlaga popolno preureditev prometa na tej cesti in s tem zagotovitev varnosti kolesarjev in pešcev. ”Lahko bi se uvedel enosmerni promet, prostora je dovolj ravno za kolesarski stezi in en avto ali pa bi se Ruška cesta v celoti zaprla za avtomobile (razen za prebivalce, ki drugega dostopa nimajo) in bi se lahko uredila lepa peš in kolesarska pot tik ob Dravi, ki preko brvi povezuje oba dela,” predlaga občan.
Občina bo pristopila k izvajanju dodatnih ukrepov
Z vprašanji o tem ali imajo v načrtih ureditev tega odseka in katera izmed predlaganih rešitev bi bila najbolj smiselna in najlažje izvedljiva smo se obrnili na občino. Kot pojasnjujejo, so prav za zagotavljanje večje varnosti uredili omejitve hitrosti na 30 km/h, vendar, kot navedeno, vozniki teh ne upoštevajo, zato bodo pristopili k izvajanju dodatnih ukrepov.
”Med rešitvami za omenjeno območje je postavitev radarske table, ki bi voznike opozarjala na preseganje dovoljene hitrosti in namestitev montažne ležeče ovire,” navedejo.
Na Ruški cesti št. 67, kjer je omejitev hitrosti 50 km/h, že izvajajo meritve hitrosti in štetje prometa, predvidoma septembra, ko zaključijo meritve, bodo merilec prestavili na območje omejene hitrosti 30 km/h. Dodajo še, da je potrebno za enosmerno ureditev tega odseka podrobneje proučiti širši okoliš in naročiti projektno rešitev, kar v letu 2023 zaenkrat ni v načrtu.