Mariborskemu letališču se obeta lepša prihodnost, nam je v ekskluzivnem pogovoru za maribor24.si zaupal direktor Aerodroma Maribor Ladimir Brolih. V začetku naslednjega leta namreč potnike čaka nova linija, ki bo štajersko prestolnico povezovala z Nemčijo.  V Düsseldorf bo najverjetneje vozil letalski prevoznik Express Airways: ”Končni teksti se usklajujejo, tudi z Adrio Airways še obstajajo pogovori predvsem glede linije v London in Barcelono oz. Girono.”
Pogovori in usklajevanje še vedno potekajo
Kaj pa pravzaprav to pomeni in kako daleč so pogovori nam je zaupal direktor Aerodroma Maribor: ”To je procedura, ki traja, obstaja pa problem financiranja teh linij, saj vsak od letalskih prevoznikov želi določeno subvencijo, tako, da gre za res kompleksno vprašanje. Mi poskušamo animirati širši prostor, tudi državo kot enega pomembnih deležnikov, da razume letališče, ker letališče ima namen da prevaža potnike in tovor.”
Letališču je treba dati svojo funkcijo
Za letališče Edvarda Rusjana v Mariboru velikokrat ni posluha: ” Zdaj da je vse prepuščeno samo letališču v tem primeru Aerodromu Maribor, ki upravlja z letališčem, je malo deklasirano v nekem kontekstu. Mislim, da se država mora zavedati, da je potrebno temu letališču dati svojo funkcijo, naša ideja je da dozori spoznanje, da nacionalni državni prevoznik in letališče Maribor, ki sta oba v državni lasti, stopita drug proti drugemu.”
Express Airways, Adria Airways, Wizz Air, Windrose …
Na mariborskem letališču se tako že v bližnji prihodnosti pričakuje prihod novih letalskih družb. Najprej s čarterskimi leti v decembru prihaja ukrajinska letalska družba Windrose, v aprilu bo v Mariboru pristajal Express Airways, kasneje pa še Adria Airways in mogoče tudi nizkocenovni Wizz Air. ”Čakamo na ponudbo Wizz Aira, tukaj sem precej optimističen, v zadnjem obdobju imamo intenzivnejšo komunikacijo. Kjer pa ne gre zgolj za komunikacijo, gre že za konkretnejše zahteve, ki jih poskušamo uskladit. Z optimizmom gledam na to zadevo. Moram biti optimist,” nam z nasmehom zaupa Ladimir Brolih.
”Nimam kakršnih koli informacij, da bi se proces prodaje turističnih paketov v Ukrajini ustavili, tako da vse ostane kako kot je načrtovano. Čakamo, da se stvar realizira. Kar pa je seveda odvisno od tega koliko zanimanja bo v Ukrajini za zimski del turizma v severovzhodni Sloveniji. ”
Za ukrajinske turiste, ki bi s čarterjem poleteli v Slovenijo na zimske počitnice, pa pravzaprav posebne ponudbe ni, tako je tudi s promocijo Maribora v Nemčiji pojasni Brolih: ”Vsi bi morali bistveno več storit. Ta spoznanja še niso dozorela. Aerodrom je tipični primer, npr. promoviranje slovenskega turizma v Nemčiji, kjer je letališče Maribor prevzelo glavno obveznost in glavne aktivnosti. Če bi se vsi zavedali pomena skupnega cilja, potem bi stvari že prej in predvsem v bodoče bolje tekle.”
Problem je da na načelnem nivoju smo vsi za, ko pa pride do dejanj ali pa do poskusa oz. resnejšega realiziranja, pa vsi iščejo določene razloge zakaj pa to ne tako. To je pač problem pravilnosti dojemanja in seveda na osnovi dojemanja pride do realizacije.
Letošnje leto se bliža koncu, na mariborskem letališču, pa se približujejo številki 25 tisoč prepeljanih potnikov, kar pa za direktorja Aerodroma Maribor ni sprejemljivo: ”Moja pričakovanja oz. želje so nekje do 150 tisoč prepeljanih potnikov letno. Želim tudi povečanje na čarterskih linijah, za kar se dogovarjamo z domačimi turističnimi organizatorji. Predvidevam tudi, da bomo dvignili tovorni promet oz. število prevoženih ton. Stvar se razvija.”
Letalske linije je potrebno zastaviti taktično
”Potrebno je gledat kje je povezljivost možna, kje jo potrebuje mariborsko gospodarstvo oz. turistični sektor, kje smo lahko konkurenčni bližnjim letališčem. Tu je dovolj prostora za tržne niše. Ena izmed teh destinacij je tudi Düsseldorf,” zatrjuje Brolih, hkrati pa dodaja:  ”Ampak tu je še ena težava. V Sloveniji si pri načrtovanju teh linij, sami sebi delamo konkurenco. Namreč, kar se meni zdi nesmiselno, Adria Airways istočasno kot mi, ki imamo neko zaledje in nekakšen turistični program, uvaja linijo z Düsseldorfom iz ljubljanskega letališča. Kar pomeni, da dela Adria tudi nepotrebno konkurenco v tej zgodbi.”
Slovenija svoje prednosti kot majhna država ne izkorišča
”Slovenija je tipični primer, imamo konkurenčno prednost kot mala država, če želimo to prednost ohraniti je potrebno, izjemno dobro poseči v organizacijo in predvsem z upoštevanjem skupnega sodelovanja in perfektno organizacijo lahko ohranimo to konkurenčnost. V tem trenutku pa se od tega oddaljujemo, kar nas dela manj konkurenčne,” svoje misli o sodelovanju pove direktor Aerodroma Maribor.
Kot nam je na koncu obširnega pogovora zaupal Ladimir Brolih pa se za prihodnost ne boji: ”Ni dileme, da ne bi zaživeli povezljivost in mobilnost tega prostora z ostalimi prostori v Evropi ali pa mogoče celo širše.”