Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je skupaj z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivavškom danes tudi uradno opravil primopredajo obnovljene in dograjene infrastruktura mariborskega letališča družbi Aerodrom Maribor, ki upravlja z letališčem. Projekt je bil vreden 17 milijonov evrov, kar 85 odstotkov denarja pa denarja pa je prišlo iz evropskih virov.
Terminal obnovljen že pred letom in pol
Gradnja novega potniškega terminala in obnova starega je bila sicer zaključena že pred letom in pol, država je objekte zaradi nekaj zapletov z izvajalci uradno prevzela šele junija letos, zdaj pa so objekte uradno v svoje roke prevzeli še predstavniki koncesionarja, s katerim so danes hkrati še za eno leto oz. do podelitve dolgoročne koncesije tudi podaljšali sodelovanje.
V Mariboru ambiciozen upravljavec letališč
Kot je ob tem povedal Peter Gašperšič, so pridobili odlično infrastrukturo, ki daje možnosti za nadaljnji razvoj letalskega prometa, tako potniškega kot tovornega. Ob tem je poudaril, da imajo v Mariboru zelo ambicioznega upravljavca letališča, s katerim so danes tudi podpisali aneks za leto 2016.
V aneksu zaveza za razpis v prvem polletju
“V njem smo se zavezali, da bomo še v prvem polletju naslednjega leta objavili razpis in razmerje preoblikovali v dolgoročno, kar bo omogočilo bolj strateško upravljanje in načrtovanje poslovanja v naslednjih letih,” je dejal minister. Čeprav so na njegovem ministrstvu dolgo časa razlagali, da je za razpis potrebno spremeniti zakon o letalstvu, je Gašperšič danes dejal, da bodo koncesijo lahko podelili po veljavnem zakonu.
Povezava med Mariborom in Amsterdamom?
Ob današnjem dogodku so govorili tudi o možnostih sodelovanja z Adrio. Čeprav so odločitve v rokah uprave tega podjetja, minister ocenjuje, da obstajajo potenciali za sodelovanje, ki bi prevozniku hkrati omogočili nekaj prihrankov. Ena od idej je, da bi v prvi polovici naslednjega leta, ko bo Nizozemska predsedovala EU, vzpostavili letalsko povezavo med Mariborom in Amsterdamom, saj Slovenija trenutno neposredne povezave z nizozemsko prestolnico sploh nima.
Potrebni so samo še potniki
Da je mariborsko letališče dobro in lepo urejeno, zdaj pa so potrebni le še potniki, pa je izpostavil minister Počivavšek, ki meni, da bo posodobljena infrastruktura gospodarstvu in turizmu severovzhodnega dela Slovenije omogočila rast in razvoj. Najpomembnejše za rast letališča pa je po njegovem, da vsi turistični ponudniki tega dela države strnejo svoje vrste in podprejo napore za povečanje obiska in s tem števila potnikov.
V tujini promocija Slovenije, ne letalskih povezav
Gospodarski minister je ob tem posebej poudaril, da bo tudi država preko STO pomagala s promocijo, saj želijo doseči, da bi v Slovenijo pripotovalo več ljudi zaradi vsebine, ki jo ta ponuja, ne pa samo, da bi Slovenci potovali v tujino. “Načeloma ne mislimo vlagati v letalske prevoznike s plačilom linij, pač pa predvsem v promocijo tam, kamor bodo letala letela iz Slovenije,” je dejal Počivavšek.
Po besedah direktorja Aerodroma Maribor Ladimirja Broliha predaja infrastrukture pomeni uraden zaključek del, zdaj pa ni nobenega zadržka več, da ne bi mogli opravljati svojega poslanstva. Vesel je, da so le dosegli zavezo države o skorajšnje podelitvi dolgoročne koncesije, na katero čakajo že od leta 2011, saj sedanje stanje marsikaterega potencialnega vlagatelja, ki bi bil pripravljen stopiti v njihovo lastniško strukturo, odganja.
Potekajo dogovori z Air Serbia
V zvezi z načrtovanimi rednimi linijami, ki jih po jesenski ukinitvi povezave z Londonom, trenutno ni, je Brolih potrdil, da bi že konec marca lahko dobili povezavo z Düsseldorfom, intenzivno se pogovarjajo z Adrio Airways, čakajo na odgovor Wizz Aira, obeta se tudi povezava z beograjskim letališčem. Slednja zanima predvsem Air Serbio, tudi za polnitev skoraj odprte neposredne povezave z New Yorkom.
STA