Da telefonska številka 112 ni le številka, so danes pojasnili na novinarski konferenci ob mednarodnem dnevu evropske številke 112. Za njo je namreč kopica ljudi, ki poskrbi, da je vse tako kot mora biti. ”Delajo operaterji, ki so posebna populacija, saj ne delajo kot drugi javni uslužbenci. Predstavljajo specifiko dela. Delajo v turnusih 12 ur,” pove Branko Dervodel, namestnik generalnega direktorja Uprave RS za zaščito in reševanje.
Število klicev na 112 v Mariboru manjše kot pretekla leta
Kot pojasni Ivanka Grilanc vodja izpostave URSZR Maribor, je bilo v letu 2015 opaziti manj klicev na številko 112, kot pretekla leta saj tudi ni bilo večjih dogodkov ali naravnih nesreč, kjer bi bilo potrebno posredovanje: ”Vsi dogodki so bili obvladani znotraj posameznih občin, s strani največkrat gasilcev, brez katerih ne moremo. Dogodki ki se povečujejo, je pojav vetra, nesreče v cestnem prometu,veliko je bilo požarov, tako na objektih kot na prostem. Raste število intervencij vezanih na tehnično in drugo pomoč.”
Tehnološka novost, določanje lokacije z mobilnim klicem AML
”Ne gre za nič posebnega, gre za popolnoma običajen mobilni telefon ki ima vgrajen GPS in ki v času klica v sili pošlje sms na številko 112. V tem sms-u so podatki o tem kje se oseba, ki kliče pomoč nahaja,” opiše Bojan Tavčar, vodja Centra za obveščanje RS. Na ta način bodo precej izboljšali določanje lokacije kličočih, to območje se bo zelo zmanjšalo, lokaciji bodo lahko ocenili natančno do 100 kvadratnih metrov: ”To je pomembno predvsem zato, ko kličoči ne vedo kje so. Velikokrat jih težko najdemo in s tem izgubljamo dragocen čas.”
V razvoju projekt NEXES
V Sloveniji sta v ta evropski projekt vključena Telekom Slovenije in Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, kot podporni partner in potencialni uporabni pa sodeluje Uprava RS za zaščito in reševanje. Cilj projekta je razviti in testirati novo generacijo storitev 112, ki bodo poleg klasičnega govornega klica omogočale tudi druge oblike komunikacije s centri 112 in reševalnimi službami: ”Na pametnem telefonu bo nameščena aplikacija, ki bo omogočala natančno določanje lokacije kličočega, ter posredovanje ključnih informacij o dogodku v centre 112. To bo kot poročilo o dogodku, v obliki besedil, fotografij in video posnetkov. Če bo potrebno bo možen tudi video klic,” pojasni Janez Sterle iz Fakultete za elektrotehniko.