Učitelji in učenci Waldorfske šole Maribor so včeraj povabili starše bodočih prvošolk in prvošolcev ter vse ostale zainteresirane na predstavitveno srečanje waldorfske pedagogike in mariborske šole, v teoriji in praksi, ter ogled prostorov na Cankarjevi ulici 5 v Mariboru.
Zasebna Waldorfska šola Maribor, letos šteje 11 let. Trenutno jo obiskuje 145 otrok, večina le-teh je predhodno obiskovala mariborski Waldorski vrtec. Včeraj, 23. oktobra, so praznovali enega izmed kar štirih rednih šolskih praznikov. Staršem, ki se odločajo za vpis svojih otrok v tovrstno šolo ter drugim povabljenim so prikazali aktualno dogajanje v šoli, pri pouku in posameznih predmetih.
“Temeljna razlika je tudi to, da skušamo otroke naučiti skozi izkušnje,” še pojasni Maksimiljan Rimele. Waldorfska šola številčnih ocen nima do konca šestega razreda, na koncu šolskih let izdajo pisne ocene, ki opisujejo otroka kot celoto, poleg znanja tudi njegov odnos do dela in opažen napredek.
Waldorska šola številčnih ocen do sedmega razreda ne pozna
Waldorska šola številčnih ocen do sedmega razreda ne pozna. Učitelji gradijo na druženju otrok ter jim pripravljajo raznolike izlete in aktivnosti. Waldorfska pedagogika opazuje otroka kot posameznika in spremlja njegov razvoj.
Waldorfska pedagogika se ne oprijema naprej postavljenih pravil in metod, ampak postavlja pred vzgojitelja in učitelja otroka kot posamično bitje. Pedagog poskuša na primerne načine slediti otrokovim impulzom in jih razviti v odgovorno, ustvarjalno, svobodno in zrelo osebo. Glavni cilji te šole so razvite osebnosti svobodnega mišljenja, veselja do življenja in čutnosti. Za to, da bi otroci znali ravnati odgovorno, je potrebnih več sposobnosti, med drugim samostojnost, spontanost ter zavedanje socialne odgovornosti. Maksimiljan Rimele, ravnatelj Waldorske šole Maribor je dejal: »Otrok ne učimo samo znanj in veščin, ampak se zelo intenzivno ukvarjamo z njihovo vzgojo.«
Učitelj spremlja učenca od prvega do devetega razreda, učenje predmetov po obdobjih
Vsako jutro se šolski dan prične s pozdravom in ritualom – prižigom svečke ter poročanjem »novičk« pri katerih vsak pove, kaj se mu je v preteklem dnevu pripetilo zanimivega.
»Pouk imamo razdeljen na glavno uro in predmetne ure. Predmete imamo razdeljene po odbojih. 4 tedne npr. učence učimo le matematiko, nato 4 tedne fizike, itd. Tako se otroci določenemu predmetu povsem posvetijo. Temeljna razlika je tudi to, da skušamo otroke naučiti skozi izkušnje.«
»Pouk imamo razdeljen na glavno uro in predmetne ure. Predmete imamo razdeljene po odbojih. 4 tedne npr. učence učimo le matematiko, nato 4 tedne fizike, itd. Tako se otroci določenemu predmetu povsem posvetijo. Temeljna razlika je tudi to, da skušamo otroke naučiti skozi izkušnje,« še pojasni Maksimiljan Rimele. Waldorfska šola številčnih ocen nima do konca šestega razreda, na koncu šolskih let izdajo pisne ocene, ki opisujejo otroka kot celoto, poleg znanja tudi njegov odnos do dela in opažen napredek.
Tinka Vogrinec, vodja enote Waldorfske šole, nam je pojasnila, zakaj je dobro, da se učenci učijo po obdobjih in vsakodnevno med 8. in 10. uro: »Najprej poteka 15 minutni ritmični del, nato se obnovi snov prejšnjega dne in se jo nagradi z novo. Otroci so zjutraj še zbrani in se lažje koncentrirajo ter se povežejo s snovjo. Vsaki dan gredo s snovjo spat in se z njo zbudijo.«