Primerno vedenje na delovnem mestu vključuje tako ustrezno vedenje delodajalca kot ustrezno vedenje zaposlenih. Ustrezno pa ne pomeni zgolj izogibanje problematičnim oblikam obnašanja.  Vedenje, ki ga podjetje pričakuje od svojih zaposlenih, in vedenje, ki ga zaposleni pričakujejo od podjetja, prispevata k celotni kulturi organizacije in predstavljata sestavni del njenega uspeha. Profesionalno obnašanje spodbuja dobro počutje in občutek varnosti posameznikov ter vpliva na pozitivno klimo celotnega podjetja. Velja tudi obratno, kadar se nekateri od zaposlenih vedejo neprimerno, na koncu pogosto trpijo vsi.

Preprosta pravila vedenja za dobre medosebne odnose

Osnovna pogoja prijetnega sobivanja in uspešnega sodelovanja na delovnem mestu sta medsebojno spoštovanje in upoštevanje ne glede na različnosti in vrsto dela, ki ga opravljamo. Kako pomembno je lepo vedenje, se običajno naučimo že zelo zgodaj, njegova osnovna pravila pa potem veljajo v vseh življenjskih situacijah. Nasmeh, prijaznost in vljudnost so tiste temeljne sestavine lepega vedenja, ki bi jim morali slediti tudi na delovnem mestu. Za dobre medosebne odnose pa je smiselno slediti še nekaj smernicam in se spomniti na tiste lastnosti, ki jih delodajalci običajno iščejo pri kandidatih za nove sodelavce. To so timska naravnanost in spoštovanje drugih, pozitiven odnos do sodelavcev, delovnega mesta in delovnih nalog, primeren videz glede na vrsto dela, pravočasen prihod na delo, upoštevanje pravil podjetja in navodil nadrejenih ter vljudnost do sodelavcev in strank.

Kaj pa v večgeneracijskih okoljih?

Po vsem svetu se povečuje delež starejših zaposlenih in vse več je delovnih okolij, kjer se srečuje več različnih generacij. Vsaka generacija ima različne vedenjske vzorce, stališča in pričakovanja, upravljanje teh raznolikosti pa predstavlja enega največjih izzivov današnjih podjetij. Pomembno je, da različne generacije dobro sodelujejo, podjetja pa jih morajo k temu spodbujati. Čim več bo stikov med mlajšimi in starejšimi, manjši bo negativni odnos do starejših. Osnovne smernice lepega vedenja, ko sta vljudnost in spoštljivost do vseh, s katerimi sodelujemo, igrajo tukaj pomembno vlogo, a nikakor niso dovolj. Podjetja morajo poiskati načine, kako uravnotežiti različne poglede in potrebe generacij, ki se srečujejo na delovnem mestu. Najti morajo tako primerne načine za izkoriščanje prednostih posameznih generacij kot tudi primerne načine za premagovanje negativnih posledic te raznolikosti starostnih skupin. Naloga ni preprosta, a je v današnjem času vse bolj nujna in odločilna za prihodnjo uspešnost.

Projekt »Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje zaposlenih (Polet)« sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Republike Slovenije.