S koncertom Podobnosti in različnosti posebej za to priložnost sestavljenega orkestra pod taktirko avstralskega skladatelja in violinista Richarda Tognettija se danes v mariborski Dvorani Union začenja letošnji Festival Maribor. Kot nakazuje že otvoritveni dogodek, se festivalska zgodba letos vrti okoli teme lastnine oziroma kraje glasbe.
Festival Maribor se je razvil iz večerov baročne glasbe v Mariborskem gradu, ki so jih v organizaciji mariborske Koncertne poslovalnice začeli prirejati leta 1964. V letošnjem letu se je vrnil pod okrilje Narodnega doma Maribor in je po besedah direktorja Vladimirja Rukavine eden od redkih projektov, ki so preživeli Evropsko prestolnico kulture (EPK).
Po besedah direktorice festivala Brigite Pavlič je izvirnost v glasbi stalno vprašljiva, kopiranje pa je bilo vse do uvedbe politike zaščite avtorskih pravic nekaj čisto vsakdanjega.
Tognetti, ki je že vrsto let vodilno ime Festivala Maribor, je v sodelovanju z Juretom Ivanušičem med drugim pripravil glasbeno-gledališki projekt Ukradeno?, ki se v povezavi z izposojenimi temami iz klasične glasbe spominja nekaterih najbolj znanih odlomkov iz filmske glasbe ter pod drobnogled jemlje nekaj največjih uspešnic popularne glasbe.
Na sporedu je v soboto, v nedeljo pa mu bo sledil koncert romske zasedbe s Slovaške Gypsy Devils, ki se loteva skladateljev klasične glasbe, ki so kopirali romske umetnike. V ponedeljek sledi koncert Ruthenia z retrospektivo velikih ruskih skladateljev avtorja Marka Črnčeca, v torek pa nastop avstrijskega pianista Christiana Schmidta z violončelistom Rudolfom Leopoldom s koncertom Navdahnjeno.
V sredo se festival seli v avstrijski Gradec
V sredo se festival seli v avstrijski Gradec, kjer bodo Božena Angelova, Jaka Stadler in Per Rundberg izvedli koncert Alegorije. Festival se bo zaključil v četrtek, ko se v Maribor po dobrem odzivu na njegov koncert leta 2011 vrača italijanski violončelist Giovanni Sollima.
Festival Maribor se je razvil iz večerov baročne glasbe v Mariborskem gradu, ki so jih v organizaciji mariborske Koncertne poslovalnice začeli prirejati leta 1964. V letošnjem letu se je vrnil pod okrilje Narodnega doma Maribor in je po besedah direktorja Vladimirja Rukavine eden od redkih projektov, ki so preživeli Evropsko prestolnico kulture (EPK).
V sodobni obliki je namreč zaživel prav zaradi EPK, ki jo je Maribor gostil leta 2012. Marketinško je močno usmerjen v privabljanje tujih obiskovalcev, še posebej priljubljen je med Avstralci, vendar pa bo teh letos nekoliko manj, ker je festival krajši kot prejšnja leta.
sta
Kultura