V t.i. Tednu Edwarda Cluga bodo uprizorili retrospektivo njegovih predstav, nato pa sledi gostovanje treh prestižnih evropskih baletnih institucij.

Vrhunec bo Teden Edwarda Cluga doživel 17. septembra

Obeleževanje jubileja se bo začelo v soboto s predstavo Tango iz leta 1998, ki je bila Clugov prvi samostojni koreografski projekt. Prihodnji teden bodo sledili še njegova najuspešnejša stvaritev Radio & Juliet, njegova prva projekta s kasnejšim tesnim sodelavcem Milkom Lazarjem Pret-a-Porter in Watching Others ter novejše Stabat Mater, Posvetitev pomladi in Peer Gynt.

Vrhunec bo Teden Edwarda Cluga doživel 17. septembra z gostovanjem Baleta Züriške Opere, Nizozemskega plesnega gledališča NDT in Stuttgartskega baleta, s katerimi je Clug spletel močne umetniške vezi in zanje ustvaril vrsto uspešnih predstav. Tokrat bodo na sporedu predstave Chamber Minds, Mutual Comfort in Ssss…

“Da imamo priložnost gostiti te velike ansamble pri nas, se lahko zahvalimo samo Edwardu, kajti SNG Maribor si tega drugače ne bi mogel privoščiti,” je na današnji novinarski konferenci povedal direktor SNG Maribor Danilo Rošker. “Hkrati se bo v tem tednu predstavil naš baletni ansambel, ki je pod Edwardom Clugom doživel svoj razcvet,” je dodal.

Edward Clug umetniškega direktorja mariborskega Baleta od 2003

Da je leta 2003, ko je nastopil položaj direktorja gledališča, imenoval Cluga za umetniškega direktorja mariborskega Baleta, je bila po njegovih besedah “edina prava odločitev, ki se še danes izkazuje kot takšna”. “Ostali umetniški direktorji so se menjavali, z Edwardom pa sva še vedno skupaj,” je spomnil.

Clug, po rodu iz Romunije, je prišel v Slovenijo leta 1991, ko je dve leti po zaključku baletnega šolanja v Cluju dobil svoj prvi angažma baletnega plesalca v SNG Maribor. Tu je spoznal režiserja Tomaža Pandurja, s katerim je začel sodelovati najprej kot plesalec, nato pa ga je Pandur povabil, da za gledališki spektakel Babilon ustvari avtorsko koreografijo. S tem se je začela njegova kariera koreografa, v kateri je ustvaril več kot 40 projektov tako v Sloveniji kot v tujini.

Ni se bilo enostavno lotiti predstav, ki jih je ustvaril v preteklosti.

Letošnji jubilej razume predvsem kot priložnost za razmislek o doslej prehojeni poti. “V 25 letih se je toliko dogajalo, da si nikoli nisem vzel dovolj časa za razmišljanje o tem, kaj smo dosegli. Vedno se bolj usmerjamo v prihodnost,” je povedal Clug.

Pojasnil je, da se ni bilo enostavno lotiti obnovitev predstav, ki jih je ustvaril v preteklosti. “Vsaka je pomembno zaznamovala določeno obdobje mojega življenja. Ni se enostavno soočiti s takratnimi prepričanji, razumeti Edwarda izpred 15, 20 ali 25 leti,” je dodal.

V predstavah bo po dolgem času plesal

V teh predstavah bo po dolgem času tudi plesal, saj se je v zadnjem času posvečal večinoma koreografiji. “Potrudil se bom, ne da karkoli dokažem, ampak da uživam v tisti uri, ko bom na odru,” je dejal. Na vprašanje, ali bo to tudi uradni zaključek njegove plesne kariere, pa ni znal odgovoriti. “Mislim, da sem že zdavnaj zaključil s tem delom, a vsake toliko se še podam iz vloge trenerja na igrišče,” je dejal.

Za svoje delo je Clug prejel več državnih in mednarodnih nagrad, med drugim leta 2005 nagrado Prešernovega sklada in leta 2008 Glazerjevo listino. V Mariboru se počuti doma in je hvaležen za vse, kar mu je to mesto dalo, tako z umetniškega kot zasebnega vidika. Še posebej se je zahvalil zdaj že pokojnemu Pandurju, ki mu je kljub neizkušenosti dal priložnost, da se dokaže, ter Roškerju, da mu zaupa umetniško vodenje mariborskega Baleta. “Čudovite priložnosti sem dobil v tem teatru in mislim, da sem jih smiselno izkoristil,” ocenjuje.

STA