Deset let je okrogli jubilej. Resda prvi, ampak je. Ni še tista zelo resna, konkretna, veličastna obletnica, je pa vseeno mini jubilej. Morda nekdaj ne bi bil tako izpostavljen, ampak v primeru 2Cellos se pa res porodi vprašanje: je res minilo že deset let? Ni bilo še včeraj?
Ja, je že deset let. Danes, 20. januarja 2021, je točno deset let, kar sta Stjepan Hauser in Luka Šulić na YouTube naložila videospot priredbe pesmi Smooth Criminal. »Bilo je res malo numerološko, 20. 1. 2011. Ampak to, kar sva doživela v teh desetih letih? Marsikdo tega ne doživi v celem življenju!« je v pogovoru za Maribor24 iskren in mestoma celo vzhičen Luka Šulić. Še se spomni, koliko sta odštela za videospot. Vsak po petstotaka. Na horuk.
Usnjene jakne? O, ja.
Šele zdaj, ko se je svet ustavil, se je 33-letni Šulić, kakor pravi, malenkost ustavil tudi sam. »Več časa imam, da se ozrem nazaj. Kot da je bil zame še včeraj študij violončela v Londonu, ko se je zgodilo vse to, kar mi je spremenilo vse: parkrat sva obšla svet, izdala pet plošč, dobil sem dva otroka, tretji je na poti. Kaj naj sploh še rečem? Vem samo, da ves ta čas nisem izgubljal časa.«
Po desetih letih se prvi videospot za Smooth Criminal, ki je v prvih dveh tednih nabral več kot tri milijone ogledov, drugače gleda. Toliko bolj golobrada violončelista sta zdaj. Klasika klasike.
Po desetih letih se prvi videospot za Smooth Criminal, ki je v prvih dveh tednih nabral več kot tri milijone ogledov, drugače gleda. Toliko bolj golobrada violončelista sta zdaj. Klasika klasike. Tekmeca v tekmah, za katere ni bilo mišljeno, da bi jih gledali milijoni. Zato toliko bolj niti bližnjim ni bilo povsem jasno, ali sta usnjene jakne sama izbrala ali so jakne pač izbrale njiju, ko sta se odločila za predelavo Michaela Jacksona. »Haha, vsi, ki so naju dotlej poznali, torej ljudje iz strogo klasične glasbe, so bili šokirani ravno nad usnjenimi jaknami!«
In za komad je veljalo enako. Kdo je torej izbral Smooth Criminal? »Hauser! Rekel je, da bi riff na čelu zvenel super. Preko Skypea. Haha. In tako sva najprej tudi snemala, ko sva delala osnovni aranžma. Midva sva bila tako ali tako nekaj kakor tekmeca, ker sva prihajala iz dveh različnih šol, srečevala sva se na tekmovanjih, ampak nato sva skupaj videla, kakšna produkcija in genialnost stojita za komadom Smooth Criminal.«
Kung fu in karate
Pa je to res bil edini komad za prvi videospot? Ali je bil vsaj ožji izbor? »Ne, Smooth Criminal je bil idealen začetek, ker tako eksplodira. Obenem je malo pred tem preminil Michael Jackson in so se ti komadi spet vrteli. Saj je vsak od naju kaj poznal, ampak da bi kar tako obdelovala U2 ali Guns N’ Roses, pa ne.« Ker sta prihajala iz sveta klasične glasbe, sta pač preizkušala vse. Sploh pa, kakor se nasmejano spominja Šulić, nihče ni pričakoval, da se bosta ravno ta dva združila: »Kot da bi en prihajal iz kung fu šole, drugi pa iz karateja, haha.«
Noben od njiju ni mogel niti približno vedeti, kaj bo sledilo. Že zato, ker je bil Smooth Criminal posnet v tako relativno skromnih okoliščinah. Nič posebnega, kot bi se reklo. Šulić se točno spomni, kdaj sta posnela komad. »Dan po božiču 2010.
Noben od njiju ni mogel niti približno vedeti, kaj bo sledilo. Že zato, ker je bil Smooth Criminal posnet v tako relativno skromnih okoliščinah. Nič posebnega, kot bi se reklo. Šulić se točno spomni, kdaj sta posnela komad. »Dan po božiču 2010. Uh, se spomnim, kako sem šel z avtobusom tam čez Gorski Kotar do Pule. Pa kako naju je potem Stjepanov ata peljal do studia. Avdio sva posnela pri modelu iz skupine Let3 v studiu pri Reki. Vedela sva sicer točno, kakšen zvok bi imela, ampak noben od naju do takrat še ni snemal klasičnega inštrumenta na tak način. Želela sva zveneti kot rock band, za violončelo pa je nekako veljalo, da ne sme biti distorziran.«
Borila sta se za pozornost – dekleta
Imela sta audio posnetek. Kaj sta potem naredila z njim? »Takoj po novem letu je Hauserja snemala tv ekipa in je omenil, kolikor vem, bratu režiserja, da ima dober posnetek in da bi rad posnel spot,« se Šulić spominja, kako spontano je prišlo do sodelovanja z režiserjem Kristijanom Burlovićem. In ves ta čas je bil Šulić v Londonu na podiplomskem študiju, kjer je imel povsem drugačne cilje, velikopotezne znotraj klasične glasbe. Ko sta za videospot odštela vsak po 500 evrov, kot se spomni danes, ni mogel niti približno slutiti, kaj se bo zgodilo. Takrat je to bil za vsakega od njiju to ogromen denar. Danes se pa zdi, kot pravi, nemara najboljša naložba v življenju.
Prvi videospot je bil posnet v enem samem dnevu. Režiser je v dvorani dobil inspiracijo, ko je videl rdeče stole, nekaj jih je podrl, glasbenika zoperstavil drugega proti drugemu in nato v kafiču posnel še dodatne kadre.
Prvi videospot je bil posnet v enem samem dnevu. Režiser je v dvorani dobil inspiracijo, ko je videl rdeče stole, nekaj jih je podrl, glasbenika zoperstavil drugega proti drugemu in nato v kafiču posnel še dodatne kadre. Je nemara kakšna zgodba zadaj, da sta se borila za pozornost, v tem primeru dekleta? »Ah, vse je bilo posneto na pravem mestu ob pravem času,« se smeji Šuliću zdaj. Takrat je imel čisto druge načrte. V Londonu in svetu klasične glasbe. »Komaj sem prišel na podiplomski študij, sem ga že skrajšal na eno leto, si izboril nastop v prestižni Wigmore Hall… Toliko vsega! Vse je šlo v eno smer, nato pa se je zgodilo nekaj povsem drugega.«
Eno je »drajsanje«, drugo pa…
Pomagalo je, da je pred desetletjem YouTube še bil relativno sveža platforma, neraziskano področje, kot mu pravi Šulić. Še zlasti, ko je šlo za (samo)promocijo glasbenikov v klasični glasbi. »Zdaj je to seveda standard, takrat pa sva intuitivno čutila in se zavedala, da je vse to na spletu zelo pomembno, ker imaš priložnost, da deliš svojo glasbo s celim svetom. Napredno sva razmišljala za klasične glasbenike.«
Seveda pa razume, da je bil svet klasične glasbe vajen drugačnih navad. »Ker sicer cel čas ‘drajsamo’ ta svoj instrument in se posledično ne zavedamo, da obstaja cel svet tam zunaj, ki bi ga lahko nagovorili.«
2Cellos sta ga. In ga bosta še.
Šesti album za desetletnico
2Cellos bosta letos, kot je napovedal Šulić, izdala šesti album. Nato je načrtovana promocija albuma s turnejo, ki naj bi se konec leta zgodila v Avstraliji in Aziji, kjer je zaenkrat boljša epidemiološka slika. Načrtovani so seveda tudi koncerti v Evropi in Ameriki, vendar zaenkrat je, kot vse drugo, le načrtovana, ne pa potrjena.