Ministrstvo za zdravje je zaradi primera 65-letne bolnice, h kateri v Zdravstvenem domu (ZD) Kranj po poročanju oddaje Svet niso poslali reševalnega vozila, bolnica pa je kasneje umrla, napovedalo nadzor v ZD Kranj. Zdravstveni dom sicer v lastnem izrednem internem strokovnem nadzoru neustrezne zdravstvene obravnave v konkretnem primeru ni odkril.

Reševalnega vozila niso dočakali

V oddaji Svet na Kanalu A so v začetku januarja poročali o primeru 65-letne bolnice, katere zdravstveno stanje se je po vnetju sinusov v nekaj tednih dramatično poslabšalo, glavoboli so jo mučili tako zelo, da se je komaj premikala. Ko je bilo njeno stanje že kritično, je njena hči poklicala na številko 112, a jim reševalnega vozila iz ZD Kranj niso želeli poslati. Nato je družina bolnico sama odpeljala na nevrološko kliniko, kjer pa je 65-letnica kasneje umrla. Doživela naj bi več močnih kapi, so poročali v oddaji.

Direktorica ZD Kranj je takrat za oddajo Svet povedala, da so k družini poslali reševalno vozilo, vendar ga niso "počakali oziroma dočakali". Zaradi pritožbe hčere 65-letnice pa je ZD nato uvedel izredni interni strokovni nadzor.

V ZD Kranj pravijo, da do dogovora s svojci ni prišlo

Iz vsebine zapisnika o nadzoru izhaja, da v konkretnem primeru ni šlo za neustrezno zdravstveno obravnavo, so v ZD Kranj kasneje zapisali v sporočilu za javnost.

"Zaradi tajnosti postopka obravnave po zakonu o pacientovih pravicah vsebine ustne obravnave ne moremo razkrivati, lahko le pojasnimo, da do dogovora s svojci ni prišlo," so poudarili in dodali, da so bili tako svojci pacientke kot v zdravstvenem domu soglasni, da se v konkretnem primeru izvede še zunanji strokovni nadzor s strani pristojnih institucij.

V torek so nato iz ministrstva za STA sporočili, da bodo izvedli nadzor v ZD Kranj, več o primeru pa bodo lahko povedali, ko bo ta zaključen.

V Osnovnem zdravstvu Gorenjske, del katerega je ZD Kranj, so ob tem napovedali, da bodo zagotovili dodatna usposabljanja za zaposlene v nujni medicinski pomoči, ki bodo vključevala predvsem komunikacijske tehnike za triažo in pogovore s klicatelji.

Pričakujejo pa tudi skorajšnjo vključitev v dispečersko službo zdravstva, ki bo skozi enotni center prevzemala vse klice in glede na oceno nujnosti zdravstvenega stanja pacienta zagotavljala najbolj optimalno oskrbo, so še poudarili.