NLB že dolgo ni več zgolj »ljubljanska« banka, kar v poglobljenem pogovoru potrdi tudi direktorica podružnice NLB Vzhodna Slovenija Vesna Medoš. Direktorica tako predstavi zeleno vizija NLB ter se v svojih odgovorih dotakne družbene odgovornosti banke, njene usmerjenosti v digitalno bančništvo, varčevalnih in naložbenih priložnostih za uporabnike …
NLB ni več zgolj »ljubljanska« banka, ampak svojo prisotnost ter prepoznavnost širi tudi v Podravju – kako vam to uspeva in kakšni so nadaljnji načrti glede tega?
NLB nikakor banka, ki bi bila prisotna zgolj v osrednji Sloveniji. Smo vodilna bančna in finančna skupine s sedežem in ekskluzivnim strateškim interesom v Jugovzhodni Evropi. Poleg Slovenije smo prisotni tudi v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Severni Makedoniji, Črni Gori in na Kosovu. V vseh državah, kjer so prisotne banke NLB Skupine imamo tržni delež, ki presega 10%.
Sedež NLB je v Sloveniji in seveda je slovenski trg za nas ključen. Prisotni smo v vseh delih Slovenije, svoj uspeh pa gradimo predvsem na izjemni strokovnosti in motiviranosti naših zaposlenih, kot tudi na konkurenčnih in strankam prijaznih rešitvah in ponudbah.
Vseskozi imamo v mislih predvsem uporabniško izkušnjo naših strank, zaradi česar neprestano prilagajamo in posodabljamo tudi našo ponudbo in storitve. Preko NLB Kontaktnega centra smo strankam na voljo 24 ur na dan in vse dni v letu.
Preko video klica lahko stranke opravijo tudi večino bančnih storitev, ne da bi za to morale obiskati poslovalnico. Na drugi strani ekrana jim namreč svetuje bančnik z imenom in obrazom, ki jim pomaga na enak način, kot za bančnim okencem.
Kateri varčevalni in naložbeni produkti v NLB izstopajo, po katerih produktih stranke na vašem področju najbolj povprašujejo?
NLB je s 1. septembrom, občutno zvišala obrestne mere produktov, s katerimi stranke spodbujamo k vlaganju sredstev v daljše ročnosti, ki prinašajo tudi višje obrestne mere. Obrestne mere za depozite za ročnosti od 13 do 24 mesecev znašajo 2,5 % letno, za ročnosti depozitov od 25 mesecev do 60 mesecev pa 2 % letno.
Ob tem NLB ponuja široko paleto produktov, med katerimi izpostavljamo NLB Naložbeni par. Gre za kombinacija depozita ter naložbe v vzajemni sklad družbe NLB Skladi ali življenjsko zavarovanje zavarovalnice Vita.
Pri razporeditvi sredstev znotraj NLB Naložbenega para lahko izbirate med tremi možnimi razmerji vrednosti vplačil v posamezni produkt. Razmerja med depozitom ter naložbo v vzajemni sklad ali življenjsko zavarovanje lahko znašajo 30:70, 50:50 ali 70:30.
Najkrajša doba depozita v Naložbenem paru je 13 mesecev, najdaljša pa 36 mesecev. Najvišja obrestna mera za depozit znaša 3,80% za ročnost od 13 do 24 mesecev oz. 3,65% za ročnost od 25 do 36 mesecev, če ta predstavlja največ 30% skupne pogodbene vrednosti.
Najnižja obrestna mera za depozit znaša 2,30% za ročnost od 13 do 24 mesecev oz. 3,15% za ročnost od 25 do 36 mesecev, če ta predstavlja 70% skupne pogodbene vrednosti.
Med strankami je posebej priljubljen tudi NLB Varčevalni račun. Stranke lahko s sredstvi namreč prosto razpolagajo že 7 dni po tem, ko jih položijo na račun. Če stranke sklenejo NLB Varčevalni račun, si zagotovijo obrestno mero v višini 20 odstotkov 6-mesečnega euriborja.
Kako se je NLB prilagodila in odzvala na nedavne naravne nesreče?
NLB se na avgustovske poplave odzvala nemudoma, saj je že v prvih dneh po ujmi najhuje prizadetim občinam namenila donacijo v skupni vrednosti 4 milijone evrov, namenjeno trajnostni obnovi in potrebnim vlaganjem, denimo v urejanje vodotokov in protipoplavno zaščito, s katerimi bi v prihodnje omilili posledice ujm in s tem omejili tragedije podobnih razsežnosti. Ob tem je NLB pol milijona evrov vplačala tudi v solidarnostni sklad za prizadete zaposlene.
Podobno kot v času covid krize, smo pripravili številne ukrepe za pomoč. Med drugim ne zaračunavamo stroškov ob morebitni spremembi kreditnih pogojev v odplačilni dobi, omogočamo odlog odplačila kreditnih obveznosti brez dodatnih stroškov ter možnost brezplačne predčasne razvezave depozitov.
Podobno kot v času covid krize, smo pripravili številne ukrepe za pomoč. Med drugim ne zaračunavamo stroškov ob morebitni spremembi kreditnih pogojev v odplačilni dobi, omogočamo odlog odplačila kreditnih obveznosti brez dodatnih stroškov ter možnost brezplačne predčasne razvezave depozitov.
Vsem v poplavah prizadetim strankam, ki imajo težave z odplačevanjem posojil, svetujemo, da se čim prej obrnejo na banko, se pogovorijo s svojim osebnim bančnikom ali našimi bančnimi svetovalci iz Kontaktnega centra. Pravne osebe se obrnejo na svoje poslovne skrbnike. V največji možni meri prisluhnemo strankam in skupaj poskušamo najti najprimernejšo rešitev, pri čemer bomo upoštevali zmožnosti strank ter bili v postopkih in cenah storitev čim bolj človeški in pragmatični.
Kakšna je vizija NLB glede razvojnih projektov, trajnosti ter zelenega prehoda?
Trajnost je del identitete NLB Skupine in vgrajena v našo vizijo, ki je skrbeti za finančne potrebe svojih strank in hkrati izboljševati kakovost življenja v vseh državah kjer je prisotna NLB Skupina.
Trajnostno bančništvo razumemo celostno in strateško. Prepoznavamo in učinkovito upravljamo okoljske in družbene vplive našega poslovanja ter skrbimo ta visoke standarde korporativnega upravljanja.
Na področju trajnostnega poslovanja se osredotočamo zlasti na zniževanje negativnih vplivov na okolje, integracijo trajnosti v poslovne procese, krepitev trajnostne organizacijske kulture in zagotavljanja učinkovite strukture upravljanja trajnosti.
Na področju trajnostnega poslovanja se osredotočamo zlasti na zniževanje negativnih vplivov na okolje, integracijo trajnosti v poslovne procese, krepitev trajnostne organizacijske kulture in zagotavljanja učinkovite strukture upravljanja trajnosti.
V letu 2022 smo v celotni NLB Skupini svoj operativni ogljični odtis, v primerjavi z letom poprej, znižali za 46%; vsa električna energija, ki jo za svoje poslovanje porabimo v Sloveniji in Srbiji, je iz brezogljičnih virov. Zaposleni v NLB Skupini so se o trajnosti izobraževali več kot 1400 ur. Za krepitev ozaveščanja zaposlenih smo lani prvič organizirali Dan trajnosti, ki je letos zrasel v enomesečni Festival trajnosti.
Trajnostno financiranje kot drugi strateški steber zajema predvsem obvladovanje okoljskih in družbenih tveganj v procesih odobravanja naložb, razvoj zelenih finančnih produktov, namenjenih podpori naših strank pri zelenem prehodu ter razogljičenje kreditnega in investicijskega portfelja.
V letu 2022 smo za zeleno financiranje podjetij in prebivalstva namenili skupno skoraj 220 milijonov evrov. Letos junija je NLB izdala zeleno obveznico v višini 500 milijonov evrov. Z zbranimi sredstvi banka podpira projekte na področju obnovljivih virov energije, energetske učinkovitosti, zelenih stavb, čistega prometa, trajnostnega upravljanja z vodo in odpadnimi vodami ter preprečevanja in nadzora nad onesnaževanjem.
Vedno več bančnih poslov opravimo digitalno, preko spletne ali mobilne banke, kakšna je in bo prihodnja vloga bančnih poslovalnic?
Uporabniške navade strank se spreminjajo in temu se prilagajamo tudi banke s svojimi produkti in storitvami. Stranke od nas pričakujejo, da lahko vse več bančnih poslov izvedejo na daljavo. Naša ambicija je, da jim to tudi omogočimo, kot na primer sklepanje enostavnejših kreditnih in depozitnih produktov, kot so potrošniški krediti, limiti na karticah in enostavni depozitni produkti. Delež strank NLB, ki uporablja mobilne oziroma spletne rešitve se vseskozi povečuje in se trenutno giblje okoli 60%.
Na drugi strani za zahtevne bančne produkte, kot so stanovanjski krediti, investicijski produkti ali življenjska zavarovanja ponujamo kvalitetno podporo in svetovanje, ki ga izvajajo visoko kvalificirani in licencirani svetovalci v naših poslovalnicah.
Bančne poslovalnice se torej vse bolj spreminjajo v svetovalnice, kjer ob nasvetu in podpori bančnih strokovnjakov sklepamo zahtevnejše bančne posle.
Katere novosti ste v zadnjem obdobju vpeljali ali pa jih načrtujete pri spletnem poslovanju? Kaj bi se v prihodnje še dalo urejati tudi na digitalen način?
V letošnjem letu je NLB uvedla veliko novosti na področju digitalnega bančništva. Osvežili smo celoten izgled mobilne denarnice NLB Pay, ki od letošnjega junija omogoča tudi plačevanje z Google Pay. Prav tako smo v letošnjem letu prestavili novi NLB Klik.
Gre za sodobno digitalno banko, ki omogoča enotno uporabniško izkušnjo tako na mobilnih telefonih, kot na osebnih računalnikih. Poleg večje preglednosti in preprostejše uporabe, so med glavnimi novostmi novega NLB Klik orodja za boljši nadzor nad osebnimi financami, saj novi NLB Klik ni zgolj digitalna banka, temveč tudi pripomoček za pregled in upravljanje osebnih financ. Novi NLB Klik bo tudi v prihodnje deležen neprestanih izboljšav in dodatnih funkcionalnosti.
NLB je poleti uvedla tudi rešitev NLB Smart POS. Gre za prvo tovrstno aplikacijo med slovenskimi bankami, ki si jo podjetniki lahko naložijo na svojo mobilno napravo (telefon, tablica), ki na ta način postane mobilni POS terminal za sprejemanje brezgotovinskih plačil. Nova rešitev je namenjena predvsem segmentu mikro in malih podjetij, ki doslej v velikem deležu niso omogočala brezgotovinskega plačevanja.
NLB je pred leti uvedla mobilno banko NLB Bank&GO. Kakšni so bili razlogi za uvedbo in kakšni so njeni rezultati?
NLB Mobilna poslovalnica Bank&Go, oziroma banka na kolesih, kot ji tudi pravimo, predstavlja most med sodobnim digitalnim in klasičnim osebnim pristopom. Ena od njenih ključnih nalog je približati ljudem sodobnejše načine poslovanja, korak za korakom.