V okviru projektne skupine SEE River so za Slovenijo izdelali razvojni koncept rečnega koridorja reke Drave od Maribora do Zavrča, ki bo služil kot strokovna podlaga za regionalni razvojni plan in regionalni prostorski načrt. Med konkretnimi predlogi sta oživitev krajinskega parka Šturmovci in izgradnja Dravske kolesarske poti.
Eden od rezultatov dvoletnega projekta SEE River, ki se zaključuje z Evropsko konferenco za ohranjanje rek na Dunaju konec tega meseca, je tudi umestitev Dravske kolesarske poti v prostor. Ta je po besedah Uroša Rozmana iz RRA Koroška dolga okoli 150 kilometrov, za njeno dokončno izgradnjo pa bi potrebovali okoli 12,5 milijona evrov.
Projektna skupina SEE River (Celostno upravljanje mednarodnih rečnih koridorjev v jugovzhodni Evropi) zajema strokovnjake iz 26 javnih institucij, administrativnih in nevladnih organizacij s področij upravljanja voda in varstva narave v 12 državah jugovzhodne Evrope. Za cilj si je postavila izdelati in preizkusiti nov pristop k celostnemu upravljanju rečnih koridorjev, ki upošteva tako varstvene kot razvojne interese. Konkretno so preučili stanje na šestih čezmejnih rekah; poleg Drave so to še Soča, Bodrog, Neretva, Prut in Vjosa.
Reka in izbrani koridor bosta postala ekološko-razvojna os sodobne trajnostno upravljane regije spodnjega Podravja
V Sloveniji so za območje ob Dravi od Maribora do Zavrča pripravili predlog razvojnega koncepta in ključne stebre prihodnjega upravljanja tega rečnega koridorja. Koncept predvideva, da bosta reka in izbrani koridor postala ekološko-razvojna os sodobne trajnostno upravljane regije spodnjega Podravja.
“Drava bi lahko z revitaliziranimi deli ponujala še več možnosti za rekreacijo, šport, turizem in druženje. V vsakem primeru bi morala biti bližje uporabniku, pa naj je to lokalni prebivalec ali turist,” je na današnji novinarski konferenci na Ptuju povedal vodja, skupno nekaj več kot dva milijona evrov vrednega projekta SEE River, Aleš Bizjak, z Inštituta za vode RS.
Vzpostavitev informacijskega središča in spremljevalne infrastrukture na Mariborskem otoku in levem bregu Drave
Prav tako predlagajo vzpostavitev informacijskega središča in spremljevalne infrastrukture na Mariborskem otoku in levem bregu Drave ter postavitev Športno turističnega izobraževalnega rekreativnega centra ob Dravi – Štirc. Razvojni koncept je medsektorsko usklajen in vsebuje sedem konkretnih predlogov. Na prvem mestu je obnova rečnega koridorja s ciljem zmanjševanja poplavne ogroženosti in ohranjanja biotske raznovrstnosti. “Varnost z roko v roki z varstvom narave,” je pojasnil Bizjak. Prav tako predlagajo vzpostavitev informacijskega središča in spremljevalne infrastrukture na Mariborskem otoku in levem bregu Drave ter postavitev Športno turističnega izobraževalnega rekreativnega centra ob Dravi – Štirc.
Umestitev Dravske kolesarske poti v prostor
Eden od rezultatov dveletnega projekta SEE River, ki se zaključuje z Evropsko konferenco za ohranjanje rek na Dunaju konec tega meseca, je tudi umestitev Dravske kolesarske poti v prostor. Ta je po besedah Uroša Rozmana iz RRA Koroška dolga okoli 150 kilometrov, za njeno dokončno izgradnjo pa bi potrebovali okoli 12,5 milijona evrov. Denar za te projekte je treba še zagotoviti. “Projekt SEE River je usmerjen v določitev projektov, ki bi zagotavljali trajnostno rabo reke Drave in bi ciljali na sofinanciranje s sredstvi iz finančne perspektive EU 2014-2021,” je pojasnil Bizjak.
Gospodarstvo