Mercedes-Benz je načrtoval, da bo od leta 2030 proizvajal le e-avtomobile, že v naslednjem letu pa je nemški proizvajalec načrtoval, da bo prodal enako število čistih e-avtomobilov in priključnih hibridov kot tistih vozil, v katerih je v katerih so klasični notranji motor z notranjim zgorevanjem. A so bili očitno cilji preambiciozni. Strategijo »Electric Only« je že februarja letos osebno »pokopal« šef Mercedesa Ola Källenius in podjetje iz Stuttgarta je prekinilo vzpostavitev nove platforme za izključno električna vozila, poroča Deutsche Welle.

"V prihodnjih letih bo oboje: električni avtomobili in ultramoderni elektrificirani modeli z notranjim izgorevanjem. In če bo povpraševanje dovolj veliko, bo tako tudi globoko v 2030," je dejal Källenius pred dvema tednoma na generalni skupščini podjetja.

Prodaja stagnira

Številke prodanih električnih vozil namreč stagnirajo. Delež popolnoma električnih avtomobilov v skupnem številu registriranih novih vozil je v prvem letošnjem četrtletju pri Mercedesu znašal okoli deset odstotkov – enako kot lani. S hibridi imajo e-avtomobili pri Mercedesu približno 10-odstotni delež v svetovni bilanci, kar je zelo daleč od proklamiranega cilja (50 %) do leta 2025. 

In to ima posledice: podjetje je ustavilo razvoj nove platforme za električna vozila. V avtomobilski industriji so platforme nekaj podobnega gradbenim kompletom, v katerih nastajajo novi avtomobili. Doslej so bile platforme za električna vozila in klasične modele z notranjim zgorevanjem enake, vse je potekalo po istem tekočem traku, osnovna konstrukcija je bila enaka za vse modele, glede na tip vozila pa je bil vanje vgrajen ustrezen pogon.

Platforma »MB.EA-Large« naj bi to spremenila: prvič naj bi omogočila sestavo tudi velikih, luksuznih modelov od začetka v različici z e-motorjem. Šlo je za ambiciozen projekt, naložbo v prihodnost podjetja, a tudi drag projekt. Predrag za trenutne podatke o (šibki) prodaji električnih modelov, še piše medij.

Negotova prihodnost elektromobilnosti

Za javni medijski servis SWR so iz Mercedesa potrdili, da želi podjetje v prihodnje vsekakor vlagati v e-mobilnost. Trenutno je, kot je uradno sporočeno, pod vprašajem le omenjena platforma, ne pa tudi električni avtomobili kot taki. Mercedes bo, kot je potrjeno, nadaljeval z nadaljnjim razvojem baterij, motorjev in programske opreme.

Mercedes tako pravzaprav le sledi prevladujočemu trendu v avtomobilski industriji. Tudi BMW po lastnem priznanju še ni obupal nad motorji z notranjim zgorevanjem, podobno je pri VW. In to kljub temu, da so Volkswagnovi podatki (prodanih vozil) bistveno boljši od Mercedesovih, še poroča medij.