V mariborskem proizvajalcu avtobusov Tam Durabus, eni največjih kitajskih investicij pri nas, so zadovoljni s stabilnim slovenskim zakonodajnim okoljem in delovno silo. Težave pa ima družba s financiranjem, saj so banke zelo nenaklonjene nudenju kakršne koli finančne podpore, je za STA povedal prvi finančnik Tam Durabusa Bryan Zhao.
Kot je v pogovoru ob robu simpozija think thankov držav srednje in vzhodne Evrope ter Kitajske pojasnil Zhao, so dobili znamko z zgodbo in zgodovino, njihov namen pa je proizvode razširiti po svetu.
Kitajski investitor, ki je na pogorišču nekdanje Tovarne vozil Maribor postavil novo družbo Tam Durabus, je v Slovenijo doslej vložil okoli 10 milijonov evrov. Kot je v pogovoru ob robu simpozija think thankov držav srednje in vzhodne Evrope ter Kitajske pojasnil Zhao, so dobili znamko z zgodbo in zgodovino, njihov namen pa je proizvode razširiti po svetu.
Na vprašanje o pozitivnih straneh Slovenije kot okolja za tuje investicije je Zhao pojasnil, da ima družba v Sloveniji dobro izurjene, vestne in pametne zaposlene, ki so pripravljeni na trdo delo in sodelovanje. “Edino, s čimer imamo težave, je področje financiranja oziroma odnosi z bankami,” je povedal.
Družba vidi možnosti, da v prihodnjih dveh do treh letih podvoji številke
Kot opaža Zhao, so zaradi finančne krize v zadnjih letih banke postale zelo konservativne in večini podjetij niso naklonjene nuditi finančne podpore. “Mi smo eno od njih, čeprav svoj posel vidimo kot rastoč,” je izpostavil sogovornik. Kot je dodal, družba vidi možnosti, da v prihodnjih dveh do treh letih podvoji številke – tako število zaposlenih kot tudi prihodke.
Sicer pa glede slovenskega zakonodajnega okolja Zhao pojasnjuje, da je zelo napredno in da je jasno, kaj podjetje lahko in kaj ne sme, kar je pozitivno. Prav tako so zadovoljni s podporo, ki jim jo nudi slovenska vlada. Negativnih pripomb pa Zhao nima niti na slovensko birokracijo.
Tam Durabus je prek nizozemske družbe Durabus v lasti kitajskega koncerna CHTC China. Gre za prvo večjo kitajsko investicijo v Sloveniji. Družba je proizvodnjo zagnala aprila lani.
Gospodarstvo