Mnoga podjetja se sprašujejo, ali za digitalni marketing najeti zunanjo agencijo za marketing ali oblikovati svojo lastno ekipo.

Kaj je digitalni marketing?

Digitalni marketing je oblika oglaševanja, ki poteka preko digitalnih medijev. V dobi interneta je to najbolj donosen način oglaševanja, ki poleg povečanega prometa na spletnih straneh, omogoča tudi natančno merljivost rezultatov, ciljanje določenih skupin in komunikacijo med kupci in uporabniki.

Ko si podjetja želijo povečati promet na svoji spletni strani, pogosto začnejo razmišljati o tem, ali za digitalni marketing najeti zunanjo spletno agencijo ali pa oblikovati interni oddelek znotraj podjetja, v katerem so zaposleni strokovnjaki na tem področju.

Osnovna razlika je v tem, da je interni marketing oddelek del podjetja, ki zaposli strokovnjake na področju digitalnega marketinga. Zunanja oglaševalska agencija pa ima svojo lastno marketinško ekipo, ki je neodvisna od podjetja, ta pa jo za storitve ustrezno plačuje.

Vendar je to le osnovna razlika med obema načinoma digitalnega marketinga. Za boljše razumevanje obeh in sprejemanje končnih odločitev pa je potrebno poznati prednosti in slabosti obeh.

Prednosti in slabosti internega marketing oddelka

Ne glede na to, ali ste srednje ali večje podjetje, ki si svoj digitalni oddelek lahko privošči, je pred tem smiselno pomisliti na vse prednosti in slabosti.

Pa si poglejmo najprej vse prednosti:

  • Interni marketing oddelek se hitreje poistoveti z vašo blagovno znamko. Ko imate svoj interni oddelek, postanete zanje edina stranka, zato bo veliko hitreje in bolje razumela poslanstvo vašega podjetja.
  • Z internim marketingom izkoristite talent, ki ga že imate. Običajno imajo podjetja v svojih oddelkih že strokovnjake za oglaševanje in ti najbolje poznajo vaše izdelke in storitve.
  • Interni marketing hitreje opravi delo. Ko imate zaposleno svojo lastno ekipo, je ta popolnoma predana podjetju. Zato vse aktivnosti digitalnega marketinga potekajo hitreje brez morebitnega čakanja v vrsti.
  • Boljša usklajenost prodaje in trženja. Sodelovanje s prodajno ekipo je ključnega pomena za uspešen digitalni marketing. To pa je veliko lažje, če to sodelovanje poteka na dnevni ravni znotraj podjetja.
  • Večji nadzor in hitrejši rezultat. interni marketing oddelek vam omogoča večji nadzor nad potekom vsek aktivnosti digitalnega marketinga. Hkrati pa je to najboljši način, da čim hitreje pridete do rezultatov.

Kaj pa slabosti internega marketing oddelka?

  • Zaposlovanje novih delavcev, njihovo usposabljanje in izplačevanje dodatnih plač. Za oblikovanje lastne marketing ekipe boste morali zaposliti nove strokovnjake, ki jih boste morali po vsej verjetnosti še usposobiti. To vam bo vzelo dodaten čas in tudi denar, saj boste morali temu nameniti dodatna finančna sredstva za izobraževanja in izplačilo njihovih plač.
  • Z več zaposlenih pride tudi več odgovornosti. Dodatni zaposleni delavci pomenijo za vas še več papirologije, razgovorov, pregledov uspešnosti, usklajevanja urnikov in še mnogo drugega. Pri tem pričakujte konflikte, reševanje težav med zaposlenimi, pretok zaposlenih in še ogromno drugih težav, ki vam bodo vzele čas in energijo.

Prednosti in slabosti marketinške agencije

Številna podjetja se ravno zaradi slabosti internega marketinga pogosto raje odločijo, da digitalni marketing opravi zunanja agencija za digitalni marketing. Najem tovrstnih agencij za podjetja pomenijo dodatne prednosti:

  • Spletna agencija opravi delo namesto vas. Z najemom spletne agencije postanejo številne skrbi odveč. Agencija namesto vas razvija strategijo, producira vašo vsebino, poskrbi za e-mail marketing in še mnogo drugega.
  • Agencija za marketing ima zaposlene številne strokovnjake na svojem področju. Zato lahko brez težav izpelje tudi najbolj zapletene strategije trženja, ki vključujejo grafično oblikovanje, uporabo zahtevne programske opreme in ustvarjanje zahtevnejše vsebine.
  • Oglaševalska agencija je boljša pri upravljanju stroškov. Zunanji marketinški agenciji boste izplačali finančna sredstva izključno za opravljeno storitev, brez dodatnih stroškov za plače, zavarovanja in druge prispevke.
  • Uporaba najnovejše programske opreme in orodij. Z najemom oglaševalske agencije vam ni potrebno skrbeti za nakup programske opreme, saj imajo tovrstne agencije običajno že dostop do najbolj učinkovitih programskih orodij.
  • Marketinška agencija svoje zaposlene delavce upravlja sama. To pomeni, da vam ni potrebno skrbeti za dodane konflikte, usklajevanja med zaposlenimi in druge obveznosti z naslova delovnih razmerij.

Seveda pa ima kljub številnim prednostim tudi sodelovanje z marketinško agencijo določene slabosti:

  • Oglaševalska agencija težje zadane bistvo vaše blagovne znamke. Po izkušnjah sodeč zunanja agencija za marketing težje zadane poslanstvo. Zaradi tega je potrebnega veliko več usklajevanja, zato celotno delo običajno traja dlje časa.
  • Težje je spremljati donosnost naložbe. Ker se marketinške agencije običajno osredotočajo na rezultat in le redko sodelujejo tudi s prodajno ekipo v podjetju, da bi se prepričali, če vsebina dejansko prinaša prihodke.
  • Agencija za marketing ima večje število strank. Ker tovrstne agencije sodelujejo z različnimi podjetji, potem se kakšna podjetja lahko počutijo zapostavljena.

Kaj torej izbrati?

Popolnoma razumljivo je, če imate težave pri odločanju, ali najeti marketinško agencijo ali oblikovati interni marketing oddelek. Vendar smo prepričani, da boste z dobljenimi informacijami sprejeli pravo odločitev. In če se odločite za sodelovanje z marketinško agencijo, potem dobro razmislite, katero boste izbrali.