Studenac, najhitreje rastoči trgovec z živili na Hrvaškem po prihodkih v zadnjih petih letih, je prejel zeleno luč Agencije za varstvo konkurence za nakup trgovin Kea. Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani sta Michal Senczuk, predsednik uprave Studenca, in Andrija Topič, član uprave, odgovoren za prevzeme in integracije, predstavila uspešno zgodbo podjetja Studenac, ki pospešeno raste od leta 2018, ko je v podjetje vstopil zasebni investicijski sklad družbe za upravljanje zasebnega kapitala Enterprise Investors. Prav tako sta s slovensko javnostjo delila načrtovane prihodnje korake.
Format manjših, ''sosedskih'' trgovin
Strategija rasti, ki temelji tako na organski širitvi kot na prevzemih, je Studenac iz majhnega družinskega podjetja s 385 trgovinami v Dalmaciji v letu 2018 spremenila v maloprodajno verigo s trenutno več kot 1.300 trgovinami po vsej Hrvaški, s čimer je postal največja trgovinska mreža v državi.
[[image_5_article_70001]]
Izjemno širitev Studenca na Hrvaškem gre v veliki meri pripisati njegovemu edinstvenemu konceptu "bližine". Gre za format manjših, "sosedskih" trgovin, ki so priročno locirane in ponujajo izbran nabor vsakodnevnih potrebščin, kar je temelj, na katerem Studenac gradi svoj odnos s kupci.
[[image_1_article_70001]]
»Vstop Studenca v Slovenijo je logičen korak v naši mednarodni širitvi. Verjamemo, da skupne vrednote med Keo in Studencem, skupaj z močnimi tehničnimi in tržnimi sposobnostmi Kee, zagotavljajo trdne temelje za gradnjo uspešne zgodbe v Sloveniji — zgodbe, na katero bodo ponosni tako zaposleni kot kupci. Ta korak predstavlja priložnost za nadgradnjo maloprodajne ponudbe v Sloveniji, prepričani pa smo, da bo naša poteza prinesla izjemne rezultate. Veselimo se, da bomo na slovenski trg prinesli svojo filozofijo — ki postavlja kupca v središče vsega, kar počnemo — ter nove izkušnje, inovacije in prilagojen nabor izdelkov, ki ustrezajo potrebam sodobnega kupca, « je povedal Michal Senczuk, predsednik uprave Studenca.
»Vso pridobljeno znanje bomo usmerili v integracijo Kee«
Poleg odpiranja novih trgovin in organske rasti je pomemben del uspeha Studenca širitev z nakupom manjših verig po vsej Hrvaški. Ta del poslovanja nadzira Andrija Topič, odgovoren za prevzeme in integracije.
»Pomemben del našega uspeha izhaja iz skrbno zasnovane strategije integracije manjših trgovcev na drobno v mrežo Studenca. Najpomembnejša prednost, ki jo s tem pridobimo, je vpogled v potrebe, navade in želje lokalnih kupcev, ki jih ni mogoče zadovoljiti z univerzalno strategijo, ne glede na lokacijo trgovine. Skozi devet prevzemov doslej, vključno z Decentio, eno najuspešnejših verig v Zagrebu, in Pemom, priznano maloprodajno verigo v Dubrovniku, smo razvili znanje za učinkovito pristopanje h kupcem, « je dejal Topič in dodal: »Vso pridobljeno znanje bomo usmerili v integracijo Kee, obenem pa smo povsem odprti in pripravljeni nenehno poslušati slovenski trg, da bi čim bolje služili tako kupcem kot zaposlenim.«
[[image_2_article_70001]]
Slovenska maloprodajna veriga Kea, s sedežem v Šentjurju, upravlja 32 trgovin v celjski, mariborski, prekmurski in primorski regiji. Kot je pojasnil Topič, bodo trgovine vsaj zaenkrat še naprej delovale pod imenom Kea. Ohranili bodo vse zaposlene, prav tako ne bodo spreminjali dobavnih verig, pri čemer bodo posebno pozornost namenili lokalnim dobaviteljem.
Sedež podjetja Kea ostaja v Šentjurju, sta zagotovila Senczuk in Topić. Nekdanji lastnik verige Kea Boštjan Kukovičič pa bo po besedah Topića v podjetju imel vlogo svetovalca.
»Kea že vrsto let uspešno posluje na slovenskem trgu. Z namenom postavitve temeljev za prihodnji uspeh se je pojavila priložnost za partnerstvo s Studencem. Prepričan sem, da bo to omogočilo rast in uresničitev ambicioznih ciljev na našem trgu, pri čemer bomo vedno imeli v mislih potrebe in želje slovenskih kupcev, « je izjavil Boštjan Kukovičič, nekdanji lastnik verige Kea.
[[image_4_article_70001]]
»Za Studenac, ki že zaposluje več kot šest tisoč ljudi, nakup Kee pomeni še svetlejšo prihodnost. S širitvijo na slovenski trg ponovno potrjujemo svojo zavezanost k stalni rasti in razvoju ter prispevamo k dobrobiti lokalnih skupnosti,« je zaključil Senczuk.
"Majhno, a pomembno"
Studenac je hrvaška maloprodajna veriga, ustanovljena leta 1991 v Omišu. Od leta 2018, ko je začela s celovito poslovno preobrazbo, zaznamovano z organsko rastjo po vsej državi in številnimi prevzemi, je postala največji trgovec z živili po številu trgovin na Hrvaškem. Studenac se ponaša s priročnimi in dostopnimi trgovinami, ki izpolnjujejo vse dnevne potrebe svojih kupcev, njihova usmerjenost v kupce pa se odraža skozi prepoznavno ponudbo in edinstveni koncept »l sitno i bitno«. ("Majhno, a pomembno").
[[image_3_article_70001]]
Z digitalizacijo, trdno vgrajeno v svoje delovanje, je podjetje danes eden najhitreje rastočih akterjev v širitvi hrvaškega maloprodajnega sektorja. V zadnjih šestih letih je podjetje več kot potrojilo število trgovin v svoji mreži, saj je zaključilo osem pomembnih prevzemov, ki skupaj štejejo več kot 650 trgovin, in organsko odprlo skoraj 400 trgovin.
Do konca prve polovice leta 2024 je podjetje razširilo svojo mrežo na 1.300 trgovin po vsej Hrvaški in imelo več kot 6.000 zaposlenih Studenec je vzpostavil močno prisotnost v lokalnih skupnostih, od živahnih urbanih središč, kot sta Zagreb in Split, do podeželskih regij z nižjo gostoto prebivalstva. Od leta 2018 je Studenac v lasti sklada, ki ga upravlja Enterprise Investors, ena največjih zasebnih kapitalskih družb v Srednji in Vzhodni Evropi.