Dobro leto za tem, ko je libeliško podjetje Aviofun lastnika in direktorja Damijana Cehnerja iz stečajne mase slovenjegraškega Preventa Global kupilo Aerodrom Maribor in postalo njegov stoodstotni lastnik, je v lastniško strukturo Aerodoma z dokapitalizacijo vstopila Delavska hranilnica, ki je od zdaj tudi večinska lastnica letališča, piše mariborski Večer.
Nenadna sprememba lastništva, formalno izvedena pretekli konec tedna, je presenečenje tudi z vidika Cehnerjevih napovedi in pričakovanj, da bo za mariborsko letališče pridobil tujega sovlagatelja. Kot je znano, je bilo v igri kar nekaj potencialnih interesentov iz tujine.
Iskanje tujega partnerja je bila izguba časa
“Izkazalo se je, da so vsi potencialni tuji partnerji, ki so se zanimali za vlaganje v letališče, le špekulirali in nihče ni bil resen. Iskanje tujega partnerja je bila izguba časa. Za kar sem se trudil vse leto, nam je zdaj vseeno uspelo in prepričan sem, da bo prihodnja zgodba letališča dobra. Hkrati bo mariborsko letališče po prodaji ljubljanskega letališča tujemu lastniku pomembno letališče v slovenskih rokah,” je dejal Cehner.
Libeliški Aviofun je od zdaj le še 43-odstotni lastnik Aerodroma Maribor, večino, 57 odstotkov, pa ima ob okoli 1,7 milijona evrov kapitala nova solastnica Delavska hranilnica. Kot razlaga Cehner, se je po ugotovitvi, da na resnost tujih partnerjev ni mogoče računati, odločil, da je novi cilj obdržati letališče v domačih rokah in k sodelovanju pritegniti domačega partnerja, saj sam za to niti ni imel finančnih možnosti.
Aerodrom Maribor je bil za komercialni promet odprt leta 1976. Leta 2002 je bil večinski delež družbe prodan podjetju Prevent Global iz Slovenj Gradca. V zadnjih desetih letih so letališče, ki daje delo okoli 30 zaposlenim, prenovili. Leta 2008 je vlada aerodrom preimenovala v Letališče Edvarda Rusjana Maribor.
Podjetje ostalo v slovenskih rokah in da ima vse možnosti razvoja kot slovensko letališče
Libeliški Aviofun je od zdaj le še 43-odstotni lastnik Aerodroma Maribor, večino, 57 odstotkov, pa ima ob okoli 1,7 milijona evrov kapitala nova solastnica Delavska hranilnica. Kot razlaga Cehner, se je po ugotovitvi, da na resnost tujih partnerjev ni mogoče računati, odločil, da je novi cilj obdržati letališče v domačih rokah in k sodelovanju pritegniti domačega partnerja, saj sam za to niti ni imel finančnih možnosti.
Pozitiven v ocenah je tudi direktor Aerodroma Marko Gros. Kot poudarja, so “pridobili kapitalsko močnega partnerja, ki so si ga vedno želeli, toliko bolje pri tem pa je, da je podjetje ostalo v slovenskih rokah in da ima vse možnosti razvoja kot slovensko letališče”. Pomembno se mu zdi, da ni šlo za klasični odkup deleža, temveč za dokapitalizacijo v višini skoraj milijon evrov, kot tudi sporočilo, da lastnika nimata namena iskati tujega partnerja, temveč da je lastništvo konsolidirano.