V samo nekaj dneh so bili v Srbiji priča dvema škandaloma v šolah. Eden se je zgodil na Trsteniku, drugi pa v Kragujevcu.

Na Trsteniku je dijak Tehniške šole sredi razreda profesorici namenoma odstranil stol, ki je nato padla na tla. Vse skupaj je posnel, nato pa se smejal in video objavil na družbenih omrežjih, poroča srbski Kurir.

Z nasiljem se ruši zaupanje v izobraževalni sistem

Na pomembna vprašanja, povezana s tovrstnimi dejanji, sta odgovarjali Jasna Janković, predsednica Sindikata delavcev v prosveti Srbije, in Zorica Mršević, znanstvena svetnica Inštituta za družbene vede.

Na vprašanje, kako se je počutila, ko je videla posnetek nasilja nad profesorico je Janković odgovorila: “Vsekakor me je pretreslo, saj bi bil na mestu te profesorice lahko vsak učitelj. Vidiš, da se šalijo, potem pa se spremeni v grozljivo sliko. Razmišljala sem o tem, koliko časa bo ta kolegica potrebovala, da se vrne v to učilnico, in mislim, da bo trajalo dolgo.”

Mršević meni, da je dobro, da je bil ta primer medijsko izpostavljen, prepričana je da je tovrstnega nasilja vedno več in prav to ruši zaupanje v izobraževalni sistem. Kot enega glavnih problemov je navedla, da so nasilni otroci starši pogosto preveč zaščiteni: “Problem je, da nasilne otroke ščitijo starši. Ko lahko starši s svojo finančno in socialno močjo otroka zaščitijo pred sankcijami zaradi takšnih dejanj, je to velik problem.”

Noben nasilnež se za svoja dejanja ne počuti krivega

Mršević je prepričana, da nasilneži vseh vrst in starosti ne mislijo, da delajo kaj narobe: “Če jih z nekimi sankcijami ne bodo ozavestili, da to, kar počnejo, ni dobro, bodo ponosni na svoja dejanja. Prepričani so, da so frajeri. Zame je vprašanje, ali so bili kakšni prejšnji primeri. Če obstaja predzgodovina t.i nepridipravi, potem bi bil za resno sankcijo, ne glede na to, kakšni so njihovi starši”.

Pomembno vlogo igrajo starši, ki morajo taka dejanja otrok sankcionirati, sicer obstaja verjetnost, da bodo na koncu postali pravi zločinci. Zato jih je treba za njihovo dobro pravočasno ustaviti, poroča Kurir.

Dobrim učencem se ne posvečajo, ker se osredotočajo na tiste, ki delajo težave

Strokovnjakinji sta navedli tudi nekaj primerov nasilja, ki sta jima bili priča. Janković je tako navedla primer, ko je učenec sredi pouka oklofutal profesorja: “Ta profesor velja za izjemnega pedagoga in odličnega kolega. Tistega nasilneža so izključili iz šole, samo da se je takoj vpisal na drugo šolo in je maturiral brez težav in brez kazni.”

Obe strokovnjakinji ugotavljata, da so v Srbiji zelo dobri in nadarjeni otroci, a da se z njimi žal premalo ukvarjajo, ker se nenehno ukvarjamo s slabimi.