Nabavna vrednost je ocenjena na 100 milijonov evrov, novi sistem cestninjenja pa bo na Hrvaškem začel delovati do konca naslednjega leta. Višina cestnine bo odvisna od prevožene razdalje ter skupine in emisijskega razreda vozila. Vozniki bodo cestnino po novem sistemu plačevali glede na prevoženo razdaljo in skupino vozila, cena pa bo odvisna tudi od nadomestila za onesnaževanje zraka, ki temelji na emisijskem razredu vozila (Euro), piše hrvaški časnik Večernji list.

Naprave za plačevanje cestnine (ENC) bodo po novem sistemu vezane na vozilo oziroma registrsko oznako posamičnega vozila, kar pomeni, da jih ne bo mogoče uporabljati v različnih vozilih.

Obstoječih cestninskih hišic in zapornic ne bo več. Namesto njih bodo na cestninskih točkah na avtocesti in zunaj nje stali DSRC-čitalniki, ki bodo omogočili povezavo z napravami ENC v vozilu.

Na cestninskih točkah bodo tudi kamere za zaračunavanje cestnine za občasne uporabnike za lahka gospodarska in dostavna vozila in za spremljanje plačevanja cestnine za vsa vozila z odčitavanjem registrskih tablic. Vsaka cestninska točka bo pokrivala obe smeri potovanja.

Novi sistem cestninjenja bo izključeval možnost plačevanja cestnine v gotovini, so že v začetku leta napovedali na hrvaškem ministrstvu za pomorstvo, promet in infrastrukturo. Za vsa tovorna vozila in motocikle bo uvedel obvezno uporabo naprave za plačevanje cestnine, kar bo omogočilo svoboden prometni tok, brez zaustavljanja zaradi plačila.

Po ocenah ministrstva bo omogočal prehod do 3000 vozil v eni uri skozi območja sedanjih cestninskih postaj, medtem ko ročno plačevanje omogoča prehod približno 200 vozil.

STA