Bernard Arnault, izvršni direktor verige luksuznih izdelkov LVMH, je po Forbesu in Bloombergu novi najbogatejši človek na svetu.
Musk je težak “le” 176 milijard dolarjev
Musk je izvršni direktor in največji delničar Tesle, z okoli 14-odstotnim lastniškim deležem, oktobra letos pa je zaključil 44 milijard dolarjev vreden prevzem družbenega omrežja Twitter. Po podatkih Forbesa je Musk zdaj vreden okoli 176 milijard dolarjev, medtem ko je Bernard Arnault vreden 190 milijard dolarjev.
Muskov prevzem Twitterja je bil končan šele po mesecih pravnih prepirov, ki jih nekateri navajajo kot glavni vzrok za padec tečaja Teslinih delnic.
Kdo je Bernard Aarnault?
Bogataš, ki si je po novem pridobil naziv “najbogatejši človek na svetu” se je rodil leta 1949 v Roubaixu, v mestu na severu Francije.
Najbolj znan je kot predsednik in izvršni direktor francoskega konglomerata LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton, največjega podjetja za luksuzno blago na svetu, ki združuje približno sedemdeset različnih blagovnih znamk. Znotraj tega konglomerata so modna imena Fendi, Marc Jacobs, Christian Dior, Givenchy, Marc Jacobs, Guerlain, Kenzo Parfums, Zenith, TAG Heuer, Bvlgari, Hublot, kleti Dom Pérignon, Veuve Clicquot, verige Sephora, Le Bon Marché …
Najprej je prevzel očetovo gradbeno podjetje, kasneje pa se je ukvarjal z nepremičninami.
Leta 1984 je prevzel Boussac Saint-Frères. To je bil propadli tekstilni in maloprodajni konglomerat v lasti Christiana Diorja, za katerega je francoska vlada iskala kupca. S 15 milijoni dolarjev družinskega denarja in 65 milijoni dolarjev investicijskega podjetja Lazard Fréres je Arnault ustanovil holding Agache Financiere in kupil propadli Boussac.
Po nakupu Boussaca je v dveh letih odpustil devet tisoč delavcev, zaradi česar se je prijel vzdevek Terminator. Prodal je skoraj vse premoženje podjetja, obdržal je le blagovno znamko Christian Dior in veleblagovnico Le Bon Marché. Do leta 1987 je bilo podjetje spet dobičkonosno in je ustvarilo dobiček v višini 112 milijonov dolarjev ob prihodkih v višini 1,9 milijarde dolarjev.
Kako je “volk v kašmirju” prišel v LVMH
Blagovno znamko LVMH sta ustanovila Alain Chevaliere, direktor Moët Hennessy, in Henry Racamier, predsednik upravnega odbora Louis Vuitton. Racamier je bil tisti, ki je pozval Arnaulta, naj vloži denar v LVHM, da bi okrepil svoj položaj proti Chevalierju.
Ko je Racamier spoznal, da ima njegov zaveznik lastne ambicije, je bilo že prepozno. Arnault je julija 1988 najprej namenil 1,5 milijarde dolarjev za ustanovitev holdinga z Guinnessom, ki je imel v lasti 24 odstotkov delnic LVMH. Kot odgovor na govorice, da skupina Louis Vuitton kupuje delnice LVMH, je Arnault porabil 600 milijonov dolarjev in kupil še 13,5 odstotka delnic LVMH, s čimer je postal največji delničar LVMH.
LVMH je nastal na podlagi predpostavke, da bo konglomerat prevelik, da bi ga prevzel zunanji sodelavec, vendar ta predpostavka ni pomenila notranjega prevzema, kar je Arnault izkoristil.
Kritiki so Arnaulta že prej razglasili za “volka v kašmirju”, torej človeka, ki je v osemdesetih letih prinesel anglosaško brezobzirnost v otmeni svet francoskega poslovanja. Naletel je tudi na očitke, da je korporativni ropar, ki uničuje večstoletno tradicijo.
Z leti je konglomerat luksuznih blagovnih znamk rasel. Do januarja 2018 je Arnault vodil podjetje do rekordne prodaje v višini 42,6 milijarde evrov v letu 2017, kar je 13 odstotkov več kot leto prej. V istem letu se je čisti dobiček povečal za 29 odstotkov. Arnault je še utrdil svoj ugled, ko je leta 2019 napovedal največji posel v zgodovini luksuznega sektorja.
Všeč mu je biti številka ena
Sam je za Financial Times povedal, da mu je bilo vedno všeč biti številka ena.
“Ni mi uspelo v klavirju, ni mi uspelo v tenisu. Za uspeh štejem to, da pridem do točke, ko so vse moje ekipe številka ena na svetu. Še vedno smo majhni. Smo šele na začetek. To je zelo zabavno. Smo številka ena, a lahko gremo še dlje,” je dejal.
Arnault ne beleži le uspehov. Slavno je izgubil “vojno torbic” leta 2001, ko je njegov francoski tekmec François Pinault prevzel nadzor nad Gucci, italijansko modno hišo, ki jo je želel prevzeti LVMH.