Vse več je znakov, da se pretresi, ki so v ladijskem prometu nastali zaradi pandemije covid-19 in vojne v Ukrajini, postopoma umirjajo in industrija počasi izmika iz krize. To se odraža na cenah prevoznin in odpravah zastojev v svetovnih dobavnih verigah.

Velikanske motnje v svetovnih dobavnih verigah, ki so jih povzročila predvsem zaprtja javnega življenja v kitajskih priobalnih mestih in industrijskih središčih ter so se izražala v zastojih kažejo znake popuščanja. Ladijski promet je v predpandemskem času bil odgovoren za transport 90% vsega trgovskega blaga po svetu.

Prevoznine se vračajo na predpandemične ravni

V največjem evropskem gospodarstvu in najpomembnejši slovenski trgovinski partnerici Nemčiji je kaos v ladijskem prometu obvladovan tudi zaradi pogajanj med sindikati pristaniških delavcev in oblastmi.

Martin Kroeger, izvršni direktor nemškega združenja ladjarjev pravi, da se je stanje umirilo skoraj nazaj v normalno. “Zaostanki ladij ob evropskih obalah so obvladovani,” je dejal za nemški spletni portal DW in dodal, da ladijske zmogljivosti niso več omejene kot konec lanskega leta. Druga dobra novica, je dejal, je, da cene čezmorskega prevoza znatno padajo in so podobni tistim pred pandemijo.

Nemški poslovni dnevnik Handelsblatt je objavil podatke, ki kažejo, da so se cene ladijskega prevoza znižale na predpandemsko raven, pri čemer na primer 6 metrski zabojnik iz Kitajske v Severno Evropo v povprečju stane 1479 dolarjev v primerjavi z okoli 8000 dolarji na začetku leta 2022. Prevoz zabojnika iz Šanghaja do zahodne obale ZDA je celo cenejši kot leta 2019, je še poročal časopis.