Ameriška Zvezna uprava za civilno letalstvo (FAA) v četrtek ni uspela določiti, kdaj bi lahko letala ameriškega proizvajalca Boeing 737 max znova poletela v nebo. Ta letala so namreč prizemljena povsod po svetu, že vse odkar je marca prišlo že do drugega strmoglavljenja 737 max.

Dialog je treba nadaljevati

»Edina časovnica, ki jo lahko podamo, je varnost letal,« je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP po celodnevnem sestanku v zvezni državi Teksas dejal Daniel Elwell. Po njegovih besedah so se »entuziastično strinjali«, da je treba dialog nadaljevati, vendar pa se bo morala vsaka država o vrnitvi 737 max v zrak odločiti sama. Do strmoglavljenja tega modela letala marca letos in oktobra lani je bila sicer uveljavljena praksa, da so letalski nadzorniki sledili pregledom letal s strani pristojnih organov, v tem primeru FAA.

Odprava napak v programski opremi

Boeing je v soboto priznal, da so morali na simulatorjih za trening pilotov letal 737 max odpraviti napake v programski opremi. »Boeing je opravil popravke programske opreme simulatorjev letenja za 737 max in operaterjem zagotovil dodatne informacije,« so zapisali v sporočilu. Letalski prevozniki so zato upali, da bodo boeingi 737 max lahko znova leteli že del poletne turistične sezone. Elwell pa je po pisanju AFP pojasnil, da jim letalski velikan še ni omogočil pregleda. V četrtek je poudaril, da bi lahko celoten proces trajal še mesec, dva ali več. »Vse bo odvisno od tega, kaj bodo pokazale naše analize,« je dodal.

Številne informacije o problematičnosti programa

Boeing je sicer minuli teden prvič priznal napako v programski opremi v povezavi z letali 737 max, čeprav so v javnost prišle številne informacije o problematičnosti programa MCAS, namenjenega preprečevanju izgube vzgona tega letala. Ta program naj bi nos letala nepričakovano obrnil navzdol, prav to pa naj bi bil vzrok za nesreči. Oktobra lani je najprej strmoglavil 737 max indonezijske letalske družbe Lion Air, marca letos pa je sledilo še strmoglavljenje istega tipa letala letalske družbe Ethiopian Airlines. Nesreči sta terjali več kot 300 smrtnih žrtev, preživel ju ni nihče.