Elektrifikacija mobilnosti namreč ni več futuristična vizija, temveč realnost, ki korak za korakom spreminja svet, kot ga poznamo … In z njim tudi Slovenijo. Kaj pravzaprav pomeni elektrifikacija mobilnosti? In zakaj se o njej v zadnjih letih toliko govori?
Ne samo električni avtomobil
Ko govorimo o elektrifikaciji mobilnosti, večina najprej pomisli na Teslo ali električne avtomobile na slovenskih cestah. A v resnici gre za precej širši premik. Gre za proces, kjer različne oblike prevoza – avtomobili, avtobusi, vlaki, celo letala – opuščajo fosilna goriva in prehajajo na električni pogon. Zakaj? Ker elektrika, še posebej če prihaja iz obnovljivih virov, omogoča precej bolj čisto, tiho in energetsko učinkovito mobilnost.
Ob tem pa elektrifikacija ni le vprašanje tehnologije, ampak tudi okolja, infrastrukture, gospodarstva in celo navad nas, uporabnikov.
Promet je eden glavnih krivcev za izpuste CO₂
Po podatkih Evropske agencije za okolje promet v EU prispeva občuten del vseh emisij toplogrednih plinov, med njimi pa je največji delež ravno cestni promet. Z drugimi besedami: naš način prevoza ima neposreden vpliv na segrevanje planeta.
Tu vstopi elektrifikacija, ki se ponudi kot eden ključnih korakov k razogljičenju prometa. A pomembno je opozoriti: električni avto ni avtomatsko zelen, če se polni z elektriko, pridobljeno iz premoga. Zato gresta elektrifikacija in prehod na obnovljive vire z roko v roki.
Izzivi, ki jih ne moremo prezreti
Elektrifikacija ne poteka brez težav. Ključne ovire ostajajo … Mednje sodijo predvsem cena, saj so električni avtomobili kljub spodbudam še vedno dražji od klasičnih, nato pa tudi pomanjkljivo razporejena polnilna infrastruktura, preobremenitve elektroenergetskih sistemov, izraba surovin za proizvodnjo baterij, nato pa tudi reciklaža slednjih ...
Premik v glavi
Prav zato je ob elektrifikaciji mobilnosti ključen tudi kulturni premik. Ni več namreč nujno, da ima vsak član gospodinjstva svoj avto. V ospredje prihajajo deljenje prevoza, avtonomna električna vozila, mikromobilnost in razmislek o tem, kako pogosto in zakaj sploh sedamo za volan.