Pravila o pristajanju in vzletanju v letalskih družbah v času pandemije in manjšega števila potnikov pomenijo na tisoče praznih letov, ki niso neumni le z ekonomskega, ampak še prav posebej z okoljskega vidika.
100 tisoč praznih letal v zrak po nepotrebnem
Kljub manjšemu ali celo ničnemu številu potnikov so namreč letalske družbe za to, da bi ohranile svoja letališka mesta, prisiljene vzleteti, četudi ob letalski posadki na letalu sedi le en sam potnik. Nedavno je tako Lufthansa, priznano letalsko podjetje, izdalo, da bodo morali v prihodnje izvesti kar 18 tisoč napol praznih letov.
V prihodnje se nam obeta 100 000 praznih ali napol praznih poletov, ki bodo okolje obremenili še z dodatnima 2,1 milijonoma ton.
Okoljevarstvena organizacija Greenpeace je ocenila celo, da bodo letalske družbe v letošnji zimi opravile skoraj 100 tisoč poletov duhov, kar pa bo k že tako ali tako usodnem onesnaževanju prispevalo še dodatnih 2,1 milijona ton toplogrednih plinov, omenjena vrednost pa ustreza letnim emisijam 1,4 milijona avtomobilov. V dobi okoljske krize so tako vsakršne odvečne vožnje, ki jih poleti duhov gotovo predstavljajo, brez dvoma nesmiselne, absurdne in nesprejemljive.
Pozivi po spremembah letalskega prometa
Na področju letalskega prometa se tako trenutno pojavlja več iniciativ, ki težijo k spremembi pravil letalskih družb tako, da bi bili prazni ali napol prazni poleti manj pogosti, onesnaževanje zaradi njih pa manjše.
Reformo pristajanja je s podpisom peticije, ki jo je pripravila Anna Hughes, direktorica Flight Free UK, podprlo že 6500 ljudi.
Letalske družbe sicer v prihodnjem letu pričakujejo porast zanimanja za lete in postopno vrnitev v novo normalnost, kar bo že samo po sebi zmanjšali število praznih letov, pa vendar so številni deli sveta še vedno močno pod vplivom pandemije, letalske družbe marsikje pa zato še kar delujejo po najmanjših zmogljivostih. Reformo pristajanja je s podpisom peticije, ki jo je pripravila Anna Hughes, direktorica Flight Free UK, podprlo že 6500 ljudi.
Vir: Euronews