V mestni upravi so izpostavili, da gre za prvi projekt, ki predvideva množično uporabo vodika kot goriva za čista in energetsko učinkovita vozila na Hrvaškem. Kot so dejali, pomeni četrtkov podpis pogodbe z Ino tudi nadaljevanje vlaganj v alternativna goriva v javnem prometu, potem ko so v preteklih letih nabavili vrsto mestnih avtobusov na plin, s katerimi so nadomestili del avtobusov na dizelsko gorivo.

V načrtih tudi izgradnja polnilnice za vodik

Poleg nabave prvih 20 avtobusov na vodik v mestnem prevozniškem podjetju Zagrebački električni tramvaj (Zet) načrtujejo izgradnjo polnilnice za vodik. Vrednost 20 avtobusov na vodik ter ustrezne infrastrukture je 25 milijonov evrov, projekt bo financirala EU z nepovratnimi sredstvi, so povedali ob podpisu pogodbe.

Zet v okviru javnega potniškega prometa upravlja več kot 440 avtobusov, ki letno skupaj opravijo 29 milijonov kilometrov. Povprečna starost vozil je skoraj enajst let. Pričakujejo, da bodo prvi avtobusi na vodik začeli potnike voziti v naslednjih dveh do treh letih, potem ko bodo v prvem letu uredili tehnično dokumentacijo.

Zet v okviru javnega potniškega prometa upravlja več kot 440 avtobusov, ki letno skupaj opravijo 29 milijonov kilometrov. Povprečna starost vozil je skoraj enajst let. Pričakujejo, da bodo prvi avtobusi na vodik začeli potnike voziti v naslednjih dveh do treh letih, potem ko bodo v prvem letu uredili tehnično dokumentacijo.

Pogodba tudi spodbuda za razvoj hrvaškega trga vodika

Z avtobusi na vodik se bo Zagreb pridružil redkim evropskim mestom, kot so Aberdeen, Köln in Wiesbaden, ki so že uvedla to vrsto goriva v javnem prevozu, so zapisali na spletni strani Ine. Kot so navedli, je eden od ciljev projekta, da bi do leta 2050 vodik poganjal petino vseh Zetovih avtobusov.

Z avtobusi na vodik se bo Zagreb pridružil redkim evropskim mestom, kot so Aberdeen, Köln in Wiesbaden, ki so že uvedla to vrsto goriva v javnem prevozu, so zapisali na spletni strani Ine. Kot so navedli, je eden od ciljev projekta, da bi do leta 2050 vodik poganjal petino vseh Zetovih avtobusov.

Ina v svoji reški rafineriji proizvaja “sivi vodik” iz zemeljskega plina za lastne potrebe. Razvija tudi projekt proizvodnje “zelenega vodika”, kot tudi preoblikovanja “sivega” v “modri vodik” s posebnimi tehnologijami. Pogodba z mestom Zagreb bo tudi spodbuda za razvoj hrvaškega trga vodika, so še objavili.

V mestni upravi največjega hrvaškega mesta vidijo vodik in elektriko kot goriva prihodnosti. Razmišljajo tudi o tem, da bi tudi za vozila za pobiranje odpadkov uporabljali vodikovo gorivo.

STA