Uspešni testi so na prvo vožnjo poslali nizozemski vlak na vodikov pogon. Dogodek predstavlja prelomnico za prihodnost mobilnosti Evropske unije, možnost uporabe vodika v prometu pa postaja popularna tudi pri nas.

Prvemu vlaku na vodikov pogon, ki je zapeljal po nemških tirih, je sledil nizozemski vlak, ki je nedavno uspešno opravil testno vožnjo.

Nizozemska sledi Nemčiji, ki je pred dvema letoma na tire poslala prvi vodikov vlak na svetu. Nizozemski vlak, sicer izdelan v francoskem Alstomu, se je v 10 dneh testiranja odlično izkazal in tako dobil zeleno luč za nadaljnje podvige.

Pionirji vodikovih tehnologij

Uporabo vodikove tehnologije v železniškem prometu je leta 2018 nakazal prvi vlak na vodikov pogon v Nemčiji, ki ga je prav tako izdelal Alstom. Dober odziv je proizvajalca spodbudil, da z načrtovanjem tovrstnih vozil nadaljuje, prizadevanja pa podpirajo tudi načrti in strategije Evropske unije.

»Zeleni« vodik, ki napaja novi nizozemski vlak, proizvaja francoska energetska firma Engie, ki se ji gre zahvaliti za to, da je lahko vlak uspešno prestal teste pri velikih hitrostih, čeprav brez potnikov.

Prvi vlak na svetu, ki se je po tirih zapeljal s pomočjo vodikovega pogona.

Nizozemska, center zelenih inovacij

Nizozemska je tudi sicer znana po tem, da se ne boji v svoja mesta vnašati tehnoloških, predvsem pa zelenih inovacij. Od izvrstne kolesarske infrastrukture, okrožij brez avtomobilov do samovozečega vlaka. Vlak na vodikov pogon je tako le logičen naslednji korak.

Vodik kot rešitev emisij

Vodikova tehnologija je za transport uporabna predvsem v krajih, ki jih ne moremo elektrificirati. Gorivo namreč sestavljata vodik in kisik, ki skupaj proizvajata elektriko, edini stranski produkt pa je voda. Tako zelena rešitev lahko predstavlja odgovor na problem emisij CO2, a za vsesplošno uporabo vozil na vodikov pogon bo potrebno še počakati. Če namreč želimo vodik proizvesti s pomočjo obnovljivih virov energije, kot sta sonce in veter, je cena goriva precej draga, cenejša in manj okolju prijazna metoda pridobivanja vodika s pomočjo fosilnih goriv pa prav zaradi onesnaževanja ni preveč priljubljena.

Vodikova tehnologija je za transport uporabna predvsem v krajih, ki jih ne moremo elektrificirati. Gorivo namreč sestavljata vodik in kisik, ki skupaj proizvajata elektriko, edini stranski produkt pa je voda.

Za to, da bi lahko vodik uspešno vpeljali v mestni promet tako v Evropi kot drugod po svetu, najprej potrebujemo ugodno proizvodnjo vodika. Trenutno se že govori o načrtih za masovno pridobivanje zelenega vodika s pomočjo vetra na belgijskih in nizozemskih ravninah, a ideje zaenkrat ostajajo še v pilotni fazi.

K vodiku spodbuja tudi EU

Premik k vodikovi energiji spodbuja tudi Evropska unija, ki je zasnovala posebno strategijo, s katero želi pozvati zasebnike k uporabi vodika tako v prometu kot v industriji. Prav uporaba vozil ter vnos vodikovih tehnologij v gospodarstvo bi lahko v veliki meri rešila problem emisij in dosegla cilj ogljično nevtralne EU do leta 2050.

Vir: Euractiv, Railway News