Po satelitski analizi je bilo v procesu gradnje tovarne posekanih približno 500.000 dreves, kar pomeni 329 hektarjev gozda, izkrčenega med marcem 2020 in majem 2023. To je odprlo vprašanje, ali so kompromisi, potrebni za prehod na zeleno gospodarstvo, resnično vredni svoje cene.
Kontroverznost gradnje in odzivi lokalne skupnosti
Tesla, ki jo vodi Elon Musk, je zaradi gradnje svoje tovarne v Nemčiji že od samega začetka pod drobnogledom javnosti in okoljskih aktivistov. Protestniki, ki nasprotujejo širitvi tovarne, so se zbrali v bližnjih gozdovih, kjer so postavili hiše na drevesih in organizirali demonstracije.
Njihovo nasprotovanje se je še stopnjevalo po odkritju obsežnega krčenja gozdov, kar je privedlo tudi do nasilnih incidentov, kot je bil požig električnega droga, ki je za nekaj dni prekinil proizvodnjo v tovarni.
Karolina Drzewo, predstavnica kampanje Turn Off Tesla’s Tap, je poudarila, da je Tesla s svojo proizvodnjo električnih vozil povzročila lokalno uničenje narave in globalno škodo skozi pridobivanje kovin, potrebnih za proizvodnjo baterij.
Okoljski kompromisi in koristi
Medtem ko Teslina proizvodnja električnih vozil nedvomno prispeva k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov, se postavlja vprašanje, ali je okoljski kompromis – uničenje gozdov – vreden tega dosežka.
Antoine Halff, glavni analitik pri podjetju Kayrros, je opozoril, da bi izguba teh dreves pomenila sprostitev približno 13.000 ton CO2, kar je enako letnim emisijam 2.800 povprečnih avtomobilov z notranjim izgorevanjem v ZDA.
Prihodnost Tesline tovarne in širitev
Kljub protestom in okoljskim zapletom je nemško okoljsko ministrstvo dežele Brandenburg julija letos odobrilo načrt za širitev Tesline tovarne, ki naj bi podvojila proizvodnjo na milijon avtomobilov letno.
Ta odločitev je še dodatno podžgala strasti med okoljskimi aktivisti, ki opozarjajo na že obstoječe okoljske incidente na območju tovarne, vključno z izlitji dizelskega goriva, barve in aluminija.
Tesla se na te obtožbe ni takoj odzvala, kasneje pa je priznala, da je prišlo do več incidentov med gradnjo in po začetku delovanja tovarne. Kljub temu je podjetje zagotovilo, da noben od teh incidentov ni povzročil okoljske škode in da so, kjer je bilo potrebno, uvedli ustrezne popravne ukrepe.
Kako naprej?
Primer Tesline gigatovarne pri Berlinu osvetljuje kompleksnost in dileme, s katerimi se soočamo v prehodu na zeleno gospodarstvo. Medtem ko je zmanjšanje emisij CO2 s proizvodnjo električnih vozil ključnega pomena za boj proti podnebnim spremembam, moramo pri tem paziti, da ne povzročamo nepopravljive škode naravi, ki jo želimo zaščititi. vprašanje ostaja: ali lahko najdemo ravnovesje med tehnološkim napredkom in varovanjem okolja, ali pa bodo takšni kompromisi neizogibno postali del naše prihodnosti?
Vir: The Guardian
[[image_1_ge_639]]