Ukrepi, ki podpirajo trajnostno mobilnost, v evropskih mestih postajajo skorajda pravilo in če Maribor javni prevoz z marcem draži, je Luksemburg ubral drugačno pot in z namenom varovanja okolja, boja proti avtomobilskim gnečam ter onesnaževanju rabo javnega prevoza oprostil plačila.

Tak ukrep je dobrodošel predvsem za državljane z nižjimi prihodki ali minimalno plačo, saj je bilo pred tem za letno vozovnico potrebno odšteti 440 evrov. Minister za promet, Francois Bausch, je za Reuters povedal, da je glavni namen ukrepa predvsem izboljšana mobilnost, seveda pa nikakor ne pozabljajo na okolje.

V letu 2016 so v Luksemburgu našteli kar 662 avtomobilov na 1000 prebivalcev, v Sloveniji jih je na 1000 prebivalcev okrog 530.

Proti zastojem in onesnaževanju

Čeprav ima Luksemburg le 600 000 prebivalcev, jih dnevno na delo iz Nemčije, Belgije in Francije migrira kakih 214 000 več, kar za ceste in druge prometne povezave predstavlja dodatno obremenitev. Z odločitvijo za brezplačen javni prevoz bo tako Luksemburg na en mah rešil problem prometnih zastojev ter emisij.

V glavnem mestu Luksemburga vozniki v prometnih zastojih v povprečju preživijo kar 33 ur. Brezplačen javni prevoz bo skušal ta problem ublažiti, če ne celo odpraviti.

Luksemburg v prihodnjih letih načrtuje tudi posodobitev železniškega omrežja, v katerega bodo investirali dodatnih 3,9 milijarde evrov, spremembe pa čakajo tudi avtobusne mreže ter P+R parkirišča.