Tako kot Maribor se tudi ostala evropska mesta po krizi koronavirusa odločajo za korenite spremembe mestnega prometa. Če pri nas obnavljamo in gradimo kolesarsko infrastrukturo, pa gredo v Londonu en korak dlje – z nedavnimi ukrepi je namreč središče Londona postalo največje območje brez avtomobilov na svetu.

Kultno središče Londona čaka prava revolucija, saj se bo skoraj povsem zaprlo za motorni promet. Zrak bo nedvomno čistejši, bolj zdravi in srečni pa bodo tudi prebivalci ...

»Streetspace LDN« se imenuje nedavno razkrit projekt londonskega podjetja, ki bo skupaj z mestnim vodstvom korenito spremenilo londonsko mestno jedro. Tako se bo več ulic zaprlo za avtomobile, prednost pa bodo dobili kolesarji, pešci ter javni prevoz. S takim ukrepom bo London deležen veliko boljšega zraka, hkrati pa bodo novi načini mobilnosti omogočili učinkovito socialno distanciranje v primeru novega širjenja bolezni.

Revolucija na slavnem londonskem mostu

Območje brez avtomobilov se bo v Londonu raztezalo od slovitega mosta London Bridge in četrti Shoreditch do železniških postaj Euston in Waterloo ter ulic Old Street in Holborn. Gre za pomembno območje strogega centra mesta, London pa bo na tak način pomembno prispeval k širjenju praks trajnostne mobilnosti po svetu. Odločevalci skupaj z londonskim županom razmišljajo celo, da bi se povsem prepovedala vožnja osebnih motornih vozil po mostu London Bridge, kar bi bilo resnično revolucionarno.

London se že vse od začetkov industrializacije sooča z visoko onesnaženostjo zraka, ki se jo trudijo bolj sistematično znižati predvsem v zadnjih desetletjih. Tako so recimo že leta 2003 uvedli posebni davek na dnevno uporabo osebnega avtomobila v središču Londona, s čimer so precej opazno izboljšali kakovost zraka. Z novim projektom bodo omejitve še strožje, hkrati pa boljše za prebivalce ter okolje.

Tako so recimo že leta 2003 uvedli posebni davek na dnevno uporabo osebnega avtomobila v središču Londona, s čimer so precej opazno izboljšali kakovost zraka.

Posebno pozornost bodo v podjetju Transport for London, ki bdi nad projektom, namenili tudi kolesarjem in pešcem. Tako bodo uredili kar 5000 kvadratnih metrov novih stez za pešce, začeli pa bodo tudi z urejanjem obsežne kolesarske steze po Park Lane.

Vzoru evropskih mest sledi tudi Maribor

Obsežne spremembe pa ne čakajo le Londona, saj bo za podobne ukrepe kar 10 milijonov funtov namenila tudi škotska vlada, veliko peš cono pa bodo uredili tudi v Manchestru. Koronakriza je v evropska mesta očitno prinesla svež, zelen veter, saj se eno za drugim odločajo za omejevanje motornega prometa. Kot smo že pisali, je eden prvih spremembe napovedal Milano, sledijo pa mu tudi Barcelona, Pariz, Dunaj in številna skandinavska mesta. Vsekakor pa se mnogo zanimivega na področju pešačenja in kolesarjenja dogaja tudi v Mariboru, kjer se obeta gradnja kolesarskega nadvoza na Titovi, trenutno pa poteka pomembno preurejanje kolesarske infrastrukture na Koroški cesti.

Vir: Ekovjesnik