V juniju 2022 so se v Nemčiji začele prodajati posebne mesečne vozovnice za javni prevoz po vsej državi, za katere so domačini, pa tudi turisti, odšteli zgolj 9 evrov. Posebna akcija je bila aktualna kar vso poletje, nemški javni prevoz pa je zaradi množične obiskanosti podiral prave rekorde.

V Nemčiji so z odločitvijo za poceni vozovnico želeli ublažiti predvsem breme vse višjih življenjskih stroškov, ob tem pa so pomembno prispevali tudi k zmanjšanju onesnaževanja. 9-evrsko vozovnico je kupilo več kot 52 milijonov ljudi, s čimer je bilo prihranjenih 1,8 milijona ton emisij ogljikovega dioksida!

Bolj zadovoljni potniki in boljši zrak

Ugodna vozovnica za javni prevoz je kupcem ponujala neomejen uporabo javnega prevoza po celotni Nemčiji, karta pa je vključevala tako lokalne vlake kot metroje, tramvaje in avtobuse. »Vstopnica za 9 evrov ni samo finančno razbremenila državljanov, ampak je imela tudi očitno pozitiven učinek na podnebje,« je ob zaključku akcije izjavil direktor VDV, največje prometne organizacije v Nemiji, dejal Oliver Wolff.

Ob tem so raziskovalci Univerze v Potsdamu zaznali, da se je v poletnih mesecih zaradi večje popularnosti javnega prevoza in posledično manj avtomobilov na cestah opazno izboljšala tudi kakovost zraka – raven onesnaženosti se je tako zmanjšala za kar 7 %, kar nikakor ni zanemarljivo!

Cenejši javni prevoz ne pomeni manj prihodka

Ugodna vozovnica je tako dokaz, da ima cenovno dostopen javni prevoz izjemno pozitivne učinke na več področij mestnega življenja, rezultati nemške akcije pa lahko veljajo kot spodbuda državam po svetu. Kljub temu, da siceršnja mesečna vozovnica v Nemčiji stane precej več – kar 107 evrov v Berlinu – pa akcija v proračunih nemških prevoznih podjetij ni pustila finančne luknje, saj je 9-evrska karta privabila občutno več ljudi, kot bi jih sicer.

V Nemčiji so tako odločeni, da zaradi pozitivnih rezultatov, izjemnega odziva javnosti in zadovoljstva uporabnikov tovrstno akcijo ponovijo tudi v prihodnje. Kdo ve, morda pa bo nekoč takšna cena kar običajna?

Vir: World Economic Forum