Pomemben zakon, ki bi končno pomenil korenito spremembo na področju evropskih prizadevanj za ogljično nevtralnost, žal roma v predal, saj so se na nedavnem glasovanju evropski poslanci odločili, da zavrnejo niz zakonskih predlogov v okviru podnebnega svežnja Fit-for-55, v katerem je bil tudi zakon o davku na ogljik za uvoženo blago.

Proti predlogu so se zglasili predvsem pripadniki skrajne desnice, slednji pa so podporo umaknili po tem, ko so socialdemokratske in zelene stranke predlagale še nekoliko višje deleže emisij, ki bi jih zakon vključeval. Namesto kompromisa je tako zadnje glasovanje prineslo žalosten neuspeh, ki prizadevanja EU postavlja nazaj v preteklost.

EU bo očitno še naprej podpirala onesnaževalsko industrijo

Zakonodaja je predvidevala, da bi se do leta število pravic za uvoz izdelkov, ki so ustvarjeni z visokimi emisijami ogljikovega dioksida, zmanjšalo za 70 milijonov do leta 2024 ter dodatnih 50 milijonov do leta 2026. Prvoten predlog EU je sicer znašal kar 117 milijonov emisijskih kuponov manj, končen predlog, o katerem so poslanci glasovali, pa je predvideval zmanjšanje emisij preko uvoza za 55 % do leta 2030.

Sprejem zakona bi ustvaril močan pritisk na države Zahodnega Balkana in Turčijo, saj bi bili zaradi davka na ogljikove emisije prisiljeni sprejeti ukrepe za dekarbonizacijo lastne industrije in energetike ter jeklo in cement, ki veljata za najbolj »ogljično onesnaženi« uvozni surovini, proizvajati veliko bolj zeleno. To se, glede na odločitev poslancev, očitno ne bo zgodilo. Vsaj ne v bližnji prihodnosti …

Velik neuspeh, a zmaga na drugem področju

Čeprav so poslanci zavrnili predlog o davku na ogljikov dioksid na področju uvoza, pa so nekoliko bolj zeleno odločitev sprejeli na področju cestne mobilnosti, kjer so se odločili, da želijo do leta 2035 doseči cestno mobilnost brez emisij, kar pomeni konec bencinskih in dizelskih avtomobilov.

Vir: Balkan Green Energy News