Električni skiroji ali t.i. e-skiroji so nova oblika elektro mobilnosti na Berlinskih in Dunajskih ulicah. Skiroji so majhni in gibljivi, hkrati pa primerni za kratke razdalje. Berlinčani si lahko skiroje delijo preko aplikacij Lime, Vio, Bird, Tier in Circ že od sredine junija, na voljo pa imajo še električna kolesa, skuterje in avtomobile. Predstavniki Berlina pravijo

”Električna vozila, ali so to skuterji ali avtomobili, bi lahko pomagali sprostiti gost promet, ki vlada v centru mesta, saj lahko ljudje, ki potujejo skozi mesto preprosto uporabijo električna vozila v bližini doma.”

Potem ko so luč sveta ogledali v Zürichu in Madridu, so se septembra električni skiroji še pojavili na Dunaju. Skoraj na vsaki ulici lahko Dunajčani in obiskovalci mesta najdejo električne skiroje, ki obljubljajo preprosto, fleksibilno in poceni uporabo za krajšo vožnjo skozi mesto.

Visoke kazni za nepravilno uporabo

Za uporabo teh praktičnih vozil, pa se morajo uporabniki držati zelo strogih pravil. V Nemčiji velja, da uporabniki e-skuterjev ne smejo pred ali med vožnjo piti alkohola, saj gre za motorizirano vozilo, ki je v vinjenem stanju tako nevarno kot avtomobil.

Kazen, v primeru, da uporabnika električnega skiroja v pijanem stanju dobi policija, bi znašala 500 evrov, v primeru pa, da se dejanje ponovi pa kar 1000 evrov.

Prav tako skiroji ne smejo voziti po pločnikih, ali območjih, kjer je vožnja vozil prepovedana, vozijo lahko po kolesarskih stezah, imeti morajo delujoče luči, ne smejo ovirati drugega prometa ali pešcev, prepovedana je tudi vzporedna vožnja dveh skuterjev, prepovedano je neupoštevanje prometnih signalov in tabel, električni skiro pa mora biti popolnoma izpraven. Kazni za neupoštevanje teh pravil znašajo med 10 do 100 evri, v primeru pa da uporabnik povzroči materialno škodo med samo vožnjo pa tudi do 200 evrov.

Rešitev za gost promet v mestih

Prebivalci velemest se želijo rešiti smradu, ki ga povzroči gost promet na cestah, zato predstavljajo električna vozila, ki si jih lahko prebivalci mest delijo, edinstveno rešitev. Večina ljudi v tujini, kjer je izjemno razvit javni promet, tako ali tako uporablja avtobuse, vlake in tramvaje za vožnjo čez mesto, električni skiroji, pa tudi električna kolesa in električni skuterji, pa jim omogočijo krajšo pot od postaje do željenega cilja, do katerega so prej morali pešačiti.

Kaj pa pri nas?

V Sloveniji je uporaba električnih skirojev še pod vprašajem, saj je zakonodaja glede le-teh dvoumna. Se pa s tem postavlja vprašanje, ali bomo pri nas le dočakali izboljšave v prometni infrastrukturi v zvezi s kolesarskimi stezami, ki po svetu veljajo za prostor na voljo tudi električnim skirojem, ali pa se bomo morali zaradi pomanjkanja prostora na cestah za vsa vozila razen avtomobilom, odreči modernim, okolju prijaznejšim električnim dvokolesnikom, ki si pa po svetu že urno utirajo pot.