Vse več ljudi v Evropi se odloča za kolesarjenje na delo! Poleg zdravstvenih koristi kolesarjenje prispeva k zmanjšanju ogljičnega odtisa in onesnaževanja okolja. Mnoge evropske države imajo tudi številne sheme spodbujanja kolesarjenja v službo, vendar pa niso vse enako učinkovite.
Nizozemska, Belgija in Francija so tri države, ki izstopajo s svojimi učinkovitimi programi spodbujanja kolesarjenja v službo. Nizozemska je ena izmed najbolj kolesarjem prijaznih držav na svetu, saj vlada kolesarje spodbuja s subvencijo za prevožene kilometre.
Od leta 2006 lahko delodajalci zaposlenim, ki se vozijo s kolesom v službo, izplačujejo 0,19 evra na prevožen kilometer, kar si lahko zaposleni odštejejo od davka. Belgija nudi podobno shemo kot Nizozemska, le da je subvencija višja in znaša 0,24 evra na prevožen kilometer. V Franciji pa si lahko zaposleni povrnejo do 0,25 evra na prevožen kilometer, vendar ne več kot do 200 evrov na leto.
Mobilnostni boni, popusti pri nakupu koles …
Italija ima različne sheme spodbujanja kolesarjenja v različnih mestih in pokrajinah. Na primer, v mestu Bari lahko kolesarji izkoristijo subvencijo 0,21 evra na prevožen kilometer, vendar ne več kot do 25 evrov na mesec. Poleg tega italijanska vlada nudi mobilnostne bone za nakup novega kolesa.
V Veliki Britaniji in Luksemburgu ne nudijo subvencij za prevožene kilometre, vendar pa imajo druge spodbude. V Luksemburgu si lahko kolesarji odštejejo do 300 evrov od svojega osebnega dohodka za nakup novega kolesa, v Veliki Britaniji pa imajo zaposleni, ki so prijavljeni v uradni shemi kolesarjenja v službo, možnost nakupa kolesa preko delodajalca s popustom, ki ga lahko odštejejo od davka.
Vse več držav po Evropi razmišlja o uvedbi programov spodbujanja kolesarjenja v službo, saj prinašajo številne koristi, med drugim zmanjšanje tveganja za razvoj raka in kardiovaskularnih bolezni, zmanjšanje ogljičnega odtisa …
Finančne spodbude niso vse …
Vendar pa spodbude za kolesarjenje niso edini način za spodbujanje zaposlenih, da izberejo kolesarski prevoz. V nekaterih mestih, kot je Kopenhagen, so kolesarske steze postavljene tako, da so primernejše in bolj prijazne do kolesarjev kot do avtomobilov. V takšnih mestih ljudje kolesarijo zaradi enostavnosti in hitrosti prevoza, ne pa nujno zaradi spodbud.
Pa Slovenija?
V Sloveniji kolesarska kultura nekoliko zaostaja, a se trend počasi spreminja. V nekaterih mestih so že postavljene kolesarske steze, obstajajo kolesarske sheme, ki zaposlenim omogočajo nakup koles po ugodnejši ceni, ter organizirani kolesarski dogodki in prireditve. Vse to prispeva k spodbujanju kolesarjenja v službo, a bi se lahko še več naredilo za izboljšanje pogojev za kolesarjenje.
PREBERITE ŠE: V Sloveniji kar 567 lokacij z javnim dostopom do pitne vode
Kolesarjenje v službo ima veliko prednosti, zato bi bilo dobro, če bi se več držav odločilo za uvedbo kolesarskih shem ali izboljšanje obstoječih. Če bi se več ljudi odločilo za kolesarjenje, bi to pomembno prispevalo k zmanjšanju onesnaženja in izboljšanju zdravja, kar bi bilo koristno za vse.
Vir: Euronews