Naslednje za prihodnost Maribora pomembno področje po mnenju naših bralk in bralcev je promet v mestu v širšem smislu. V Mariboru je zaživel MBajk. Kako pa je s kolesarskimi potmi? Kaj lahko še župan stori, da bo zahodna obvoznica zgrajena čim prej? To je le samo nekaj vprašanj, na katera sta odgovarjala kandidata za župana Mestne občine Maribor, Saša Arsenovič in Franc Kangler.
Arsenovič je povedal, da je projekt zahodne mariborske obvoznice zastal prav v mandatu Franca Kanglerja, ekipa aktualnega župana pa je, po njegovih besedah, zadevo rešila v smislu, da je priključna cesta Kardeljeva – Streliška – krožišče že v izvajanju. “Po zagotovilih, ki jih imam, naj bi Ministrstvo za infrastrukturo izbralo izvajalca, ki je pod zagotovljenimi sredstvi, gradnja pa se bo začela v letu 2023. Vrednost projekta, v katerem sodeluje Maribor, je približno 20 milijonov evrov, štiri milijone je naš delež. Aktivno smo sodelovali pri odkupu zemljišč in pri zamenjavi nadomestnih kmetijskih zemljišč, kar bo omogočilo gradnjo.” MBajk je v nadaljevanju označil kot dokaz, da Maribor hrepeni po drugačnih potovalnih navadah in pojasnil, da je že 16 tisoč registriranih uporabnikov. “Smo v dobi digitalizacije in če se naredi dobra aplikacija, potem je tudi več uporabnikov. Tako da moramo digitalizirati tudi celoten holding.”
S področja prometa je omenil podpisan protokol za gradnjo predora pod mestom, kar je rešitev za levi breg mesta. “Za desnega pa moramo prenehati voziti avtomobile najprej v mesto in potem ob Dravi nazaj v različne cone na Tezno ali Pobrežje, ampak moramo narediti ti dve povezavi. Ena je podhod Ledina, druga pa preboj Pariške komune, kjer se bosta povezala Pobrežje in Tabor.”
Kangler opozoril na težavo, Arsenovič odgovoril, da je že vse narejeno
V odzivu je Kangler dejal, da je naravnost smešno, da mu aktualni župan očita, da je v njegovem mandatu zastala zahodna obvoznica. “Deset let že nisem župan v tem mestu. Kaj so v tem času naredili? A za deset let nazaj bo Kangler tudi kriv v tem mestu? Razumem, da je g. Arsenovič v zadnjem času zelo nervozen in da vso krivdo išče v meni. Sam imam nekoliko drugačen pogled na razvoj mesta, kot ga ima on. Govorimo samo o kolesarskih cestah, zahodni obvoznici, prometni varnosti, … Ni pomembna le zahodna obvoznica, glede katere sem vesel. Spomnim se še trenutka, ko sem kot župan podpisal pismo o nameri o tako imenovani cesti skozi Ledino oziroma podvozu. Vesel sem, da gre ta projekt naprej. Imamo Malečniški most, za katerega se nam lahko jutri zgodi, da bo zaprt. Potrebno se bo z državo dogovoriti, da se ga sanira. Nihče pa ne razmišlja o tem, in to je največji problem, kako zagotoviti, da bo mali avtobus v mestu pobiral ljudi in jih vozil v bolnišnico. Potrebno se bo pogovoriti z vodstvom bolnišnice, da bi v dopoldanskem času, ko delajo različne ambulante, vsaj vsake pol ure v in iz bolnišnice za starejše občane in tiste, ki nimajo prevoza, vozil avtobus. Marsikdo bo pustil doma avtomobil, če bomo za to poskrbeli. Imamo Marprom, imamo v lasti avtobuse, potrebno se je samo dogovoriti. V mojem mandatu smo imeli izdelan načrt o coni A in coni B. Vsi avtobusi s podeželja in z mestnih četrti ter krajevnih skupnosti do Trga svobode skozi Glavni trg do avtobusne postaje. V okviru A cone avtobus ves čas kroži, z B cone pobira ljudi, podobno kot v tujini. Dolgo smo v Mariboru potrebovali, da smo označili avtobusne postaje. Če je nekdo kot turist prišel v Habakuk in je želel obiskati Slomškov ali Glavni trg, je imel težavo, kje izstopiti z avtobusa. Sedaj pa je sistem potrebno nadgraditi. Vključiti strokovnjake, ki bodo preučili, prešteli potnike, avtobuse, obremenitve, … Potrebno je upoštevati ekološki vidik, imamo električne avtobuse.”
Arsenovič je na povedano repliciral, da je vse to že narejeno in da je vsak meščan dobil v poštni nabiralnik anketo o tej temi. “Pri tej avtobusni liniji, tako imenovani “osemki”, se bo čakalo maksimalno osem minut. En avtobus je že tukaj, za drugega moramo ponoviti razpis. Od Eko sklada imamo zagotovljena sredstva do konca leta 2023. Upam, da se bo marca, aprila ta avtobus, ki bo povezal UKC, Europark in vzhodni del centra mesta, že vozil. Eden električni avtobus z novo podobo (Skoči gor za čisti Maribor) že vozi po mestu, sledilo bo še štiri, pet takih. To je ena pentlja, druga pa bo povezala kulturno četrt Minoriti in tržnico s študentskim kapusom in bo razbremenila dizelske avtobuse na najbolj pereči liniji Mladinska.” V povezavi z Malečniškim mostom je aktualni župan dejal, da so ga uspeli prenesti na državo, potem ko so naredili semaforizirano križišče pred Meljem, kar je bil predpogoj. Aktivnosti glede Malečniškega in dupleškega mostu tečejo. Upam, da bo država to, kar načrtuje in obljublja, v najkrajšem možnem času uredila.”