Medtem ko Italijani prisegajo na »la dolce vito« – sladko življenje, in Švedi uživajo v »fiki« – trenutku ob kavi in pecivu, so naši južni sosedi Hrvati svetu predstavili svoj odgovor na sodobno hitenje: »pomalo«.

Gre za filozofijo počasnega življenja, ki ni zgolj turistični slogan, temveč pristni del dalmatinskega vsakdana in prav ta življenjski slog je v središču promocijske kampanje Hrvaške turistične skupnosti z naslovom »Najdi svoj 'pomalo'«.

Pobeg od hitenja – in to »pomalo«

Kampanja, ki poteka izključno prek družbenih omrežij, želi ujeti tisto nevidno, a močno nit, ki povezuje turiste z avtentičnostjo kraja, ki ga obiščejo. Obiskovalce Hrvaške vabi, da upočasnijo, vdihnejo zrak, poln vonja po sivki in figah, in prisluhnejo zvoku škržatov – drobnim stvarem, ki v resnici naredijo dopust.

Direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić je ob tem poudaril, da sodobni gostje vse bolj iščejo umirjena doživetja, pristne zgodbe in stik z lokalnim življenjem: »Opažamo vse večje povpraševanje po lokalnih običajih, avtentičnih doživetjih, umirjenem načinu preživljanja počitnic. Gostje si želijo spoznati kulturo kraja, ki ga obiščejo, uživati v neokrnjeni naravi in utišati lastne misli. Verjamemo, da bodo pri nas našli svojo različico 'pomalo' in se domov vrnili spočiti ter polni vtisov – kar je navsezadnje tudi bistvo počitnic.«

Kaj sploh je »pomalo«?

»Pomalo« ni le beseda. Je način življenja, ki ga domačini ponotranjijo in živijo brez posebnega napora. Je jutro ob morju, ko vas zbudi vonj po soli in borovcih. Je trenutek, ko sediš v senci in gledaš, kako starejši domačin krpa mrežo, medtem ko tiho žvižga pesem Oliverja Dragojevića. Je dolg zajtrk z bevando, svežim kruhom in ribo, ujeto še isti dan. In je tudi iskren klepet z domačini ob kavi, ko se čas za hip ustavi.

[[image_2_article_80096]]

To je popoldne, ko iz viseče mreže opazuješ borove veje, ki se zibljejo v vetru. Je občutek, ko ugrizneš v sočno figo in se ti na majici pozna sled breskve – pa ti je vseeno, ker si resnično prisoten tukaj in zdaj. »Pomalo« je tisti trenutek, ko domov prineseš kovček, v katerem so skoraj vse majice še vedno zložene – ker si jih preprosto ni bilo treba obleči. Ker si večino časa preživel v kopalkah, z nasmehom na obrazu in soljo v laseh.

Turizem prihodnosti: počasneje, pristneje, globlje

Nov turistični trend ni značilen le za Hrvaško. Povsod po svetu turisti vse bolj iščejo izkušnje, ki so počasnejše in bolj povezane z lokalnim načinom življenja. »Pomalo« je hrvaški odgovor na globalno potrebo po odklopu – namesto množičnih znamenitosti in natrpanih urnikov vabi k pogovoru z domačini, sprehodu po prazni plaži, okušanju lokalnih jedi in preprosto uživanju v trenutku.

Kampanja je zasnovana prav za to: da bi popotniki skozi fotografije in videoposnetke na TikToku, Instagramu, Facebooku in YouTubu spoznali to edinstveno filozofijo. In nato sami preizkusili, kako je, ko si dovoliš »pomalo« – ko namesto, da preštevaš dneve do vrnitve, raje šteješ trenutke, ki ti napolnijo srce.