Kampanja, ki jo izvaja konzorcij partnerjev Zavoda Nefiks, Zavoda Mreža MaMa, Socialne akademije, Zavoda PIP in Inštituta za mladinsko politiko, s pomočjo agencije Iz principa uporablja pravljične junake, s katerimi si prizadeva mlade ozavestiti o pomenu dostojnega dela.

Kampanja se dotika src in duš s pomočjo prepoznavnih likov iz pravljic, kot so Rdeča kapica, Trnuljček in Zvezdica Zaspanka.

Zgodba o Rdeči kapici: Borba za pravično plačilo

Rdeča kapica, lik iz otroške pravljice, tokrat ne nosi hrane svoji babici, ampak se spopada s težavami dostavljanja hrane v sodobnem svetu. Na svojem kolesu, ki ga žene skozi gozd, po neurejenih poteh, se srečuje z izzivi, ki presegajo njene fizične meje.

Njena naloga je dostaviti hrano pravočasno, vendar ji pogosto ne uspe, za kar ni pravično plačana. Poleg tega se mora soočiti z volkom, ki ji na svoj način ponuja "počitke", a s skritimi nameni. Njena zgodba opozarja na nevarnosti prekarnih del, kjer delavci nimajo zagotovljenih osnovnih pravic in varnosti.

Trnuljček: Kuharski pomočnik v primežu izkoriščanja

Trnuljček, ki ga poznamo iz pravljice kot spečega princa, je v tej kampanji postavljen v vlogo kuharskega pomočnika. Njegova zgodba je srce parajoča – dnevi in tedni neprekinjenega dela brez odmora ga pripeljejo do točke, kjer si v naglici odreže prst.

Princesa, ki ga obišče, je zaskrbljena za njegovo prihodnost, če ne bo mogel več delati. Ta zgodba prikaže realnost mnogih mladih delavcev, ki so izkoriščani in pod stalnim pritiskom, brez možnosti za počitek in regeneracijo.

Zvezdica Zaspanka: Administrativna delavka v vrtincu preobremenjenosti

Zvezdica Zaspanka, ki je v izvirni pravljici lahkotno zaspala, se v tej kampanji sooča z nenehnim pritiskom administrativnega dela. Njen šef, Boter Mesec, ji nalaga vedno več nalog, dokler se ne znajde popolnoma izčrpana, brez časa za počitek ali dopust.

Kljub njeni prošnji za dopust, jo Boter Mesec zavrne zaradi preobremenjenosti. Ta zgodba poudarja problem preobremenjenosti delavcev, ki kljub svoji marljivosti in odgovornosti niso ustrezno nagrajeni ali deležni potrebnega počitka.

Sporočilo kampanje: Dostojno delo kot pravica, ne kot pravljica

S sloganom »Pravice niso pravljice. Zahtevaj jih tudi zase!« kampanja mlade spodbuja, da se borijo za svoje pravice in da dostojno delo ni nekaj pravljičnega, temveč osnovna človekova pravica, ki mora biti zagotovljena v vseh oblikah dela, tudi prekarnih.

[[image_1_tj_220]]

Projekt »DD – dostojno delo« financira Evropski socialni sklad plus z glavnim ciljem informiranja in opolnomočenja mladih ter mladinskih delavcev glede pasti prekarnih oblik dela.
Kampanja vključuje tridnevna usposabljanja, pravno svetovanje, delavnice in kontinuirano informiranje, ki mladim omogoča, da se bolje seznanijo s svojimi pravicami in se opremijo z znanjem, ki jim bo pomagalo pri iskanju in ohranjanju dostojnega dela.

Preko teh aktivnosti se mladi učijo, da so delavske in socialne pravice ključne za njihovo prihodnost, in da je njihova odgovornost, da se za te pravice borijo.