Morda je pretirano zahteven, »mikromanagira« vsak vaš korak, ali pa preprosto ne zna komunicirati.Težaven šef lahko močno vpliva na vaše duševno zdravje, produktivnost in splošno zadovoljstvo z delom. Toda preden se zatečete k iskanju nove zaposlitve, obstaja nekaj preizkušenih strategij, kako se spopasti s tovrstnimi izzivi.
Razumevanje korenin težave
Preden se lotite reševanja konflikta, je ključno poskušati razumeti, zakaj se vaš šef vede tako, kot se. Je pod pritiskom? Se sooča z osebnimi težavami? Ima slab dan? Nekateri nadrejeni so naravno avtoritarni, drugi pa se tako vedejo zaradi negotovosti ali pomanjkanja izkušenj pri vodenju.
Morda se problem ne skriva v vaši nekompetentnosti, temveč v njihovi nezmožnosti učinkovitega vodenja. Poskusite opazovati vzorce: ali je problematičen le do vas ali tudi do drugih sodelavcev, saj vam bo to pomagalo ugotoviti, ali gre za osebni konflikt ali sistemsko težavo.
Priprava je ključna
Ko se odločite za pogovor, se nanj dobro pripravite. Nikoli ne pristopajte k šefu zgolj z obtožbami ali čustvenimi izbruhi. Namesto "Vedno me kritizirate!", poskusite z "Opažam, da imava pogosto nesoglasja glede mojega dela. Bi se lahko pogovorila o tem, kako izboljšati najino komunikacijo?"
Izberite pravi čas in kraj
Morda se sliši banalno, a čas in kraj sta izjemno pomembna. Izogibajte se pogovoru v času največje gneče, tik pred pomembnim sestankom ali v prisotnosti drugih sodelavcev. Zaprosite za zaseben pogovor, ko sta oba mirna in imata dovolj časa.
Osredotočite se na rešitve, ne na probleme
Cilj pogovora ni zgolj izpovedati svoje frustracije, ampak najti rešitev. Ko predstavite težavo, takoj ponudite tudi možne rešitve. Na primer, namesto "Ne maram, da mi stojite za vratom!", poskusite z "Da bi zagotovil, da so naloge opravljene pravočasno in kakovostno, bi predlagal, da se dogovoriva o rednih tedenskih pregledih namesto dnevnih preverjanj. Kaj menite?" Samo tako boste namreč pokazali iniciativo in odgovornost, kar lahko šefa prepriča, da ste del rešitve in ne problema.
Dokumentirajte vse
Če se konflikt nadaljuje ali se situacija celo poslabša, je nujno, da dokumentirate vse. Beležite datume, čase in vsebino pogovorov, elektronske pošte in morebitnih incidentov, saj vam lahko dokumentacij služi kot dokaz, če bi se morali obrniti na kadrovsko službo ali celo na pristojne institucije in inšpektorate.
Kdaj je čas za eskalacijo ali odhod?
Včasih, kljub vsem vašim naporom, situacija ostane nespremenjena. Če se obnašanje vašega nadrejenega nadaljuje in vpliva na vaše zdravje, kariero ali splošno dobrobit, je morda čas za eskalacijo. Pogovorite se s kadrovsko službo ali višjim vodstvom in predstavite svojo dokumentacijo, bodite pa pripravljeni tudi na možnost iskanja nove službe.