Ko se govori o sodobnem trgu dela, so inovacije pogosto povezane s tehnologijo, digitalnimi orodji ali avtomatizacijo. A v primeru e-Študentskega servisa imajo inovacije človeški obraz – nastajajo v sodelovanju zaposlenih, dijakov, študentov in celo delodajalcev.

Vse od leta 2015 podjetje vzdržuje in razvija svoj »Sistem inovativnosti«, ki temelji na zbiranju, vrednotenju in hitri implementaciji idej. Ta je v desetih letih prinesel več kot 3.300 izboljšav, kar se odraža v večji učinkovitosti procesov, boljšem delovnem vzdušju in kakovostnejši podpori uporabnikom.

Glas za inovativnost

Finaliste izbora HR&M projekt 2025 lahko podprete tudi bralci. Če menite, da si projekt e-Študentskega servisa zasluži priznanje, lahko svoj glas oddate na povezavi: Oddaj svoj glas tukaj.

Zakaj prav ta projekt izstopa?

E-Študentski servis je eden največjih posrednikov študentskega dela v Sloveniji. Vsako leto obdelajo več kot milijon napotnic in več kot 200.000 računov. Pri takšnem obsegu poslovanja je kakovost storitev ključna konkurenčna prednost. Vzpostavitev sistema inovativnosti je bila odgovor na izziv: kako obvladovati množico rutinskih nalog, ohraniti visoko raven storitev in hkrati motivirati zaposlene. Rezultat je proces, ki zmanjšuje napake, pospešuje odzivnost in delodajalcem ter mladim omogoča hitrejši dostop do priložnosti.

Metodologija, ki stoji za uspehom

Projekt temelji na preizkušenih metodah stalnih izboljšav. V ozadju stoji PDCA cikel (plan–do–check–act) in uporaba agilnih pristopov, ki omogočajo hitro odzivanje na spremembe. Kvartalno se merijo rezultati: število predlogov, delež vključenih zaposlenih ter razmerje med izboljšavami in odpravo napak. V desetih letih je bilo zbranih več kot 10.000 idej, od tega jih je skoraj tretjina realiziranih – v povprečju ena do poldruga ideja na dan. Takšna dinamika je v slovenskem prostoru redkost.

Avtomatizacija procesov je razbremenila zaposlene, ki imajo zdaj več časa za razvojne in kreativne naloge. To se pozna tudi pri zadovoljstvu – kar 84 odstotkov zaposlenih bi podjetje priporočilo kot dobrega delodajalca, kar presega slovensko povprečje. Uporabniki pa so deležni hitrejše in bolj personalizirane storitve, delodajalci pa lažje dostopajo do ustreznih kandidatov. Vse to krepi ugled e-Študentskega servisa kot zanesljivega partnerja gospodarstva in mladih.

Inovativnost kot del organizacijske kulture

Posebnost sistema je njegova vpetost v samo identiteto podjetja. Ne gre le za enkratno akcijo, temveč za trajno prakso, ki spodbuja sodelovanje, razvoj kompetenc in občutek pripadnosti. Vodstvo ima pri tem ključno vlogo: zagotavlja vire, spodbuja zaposlenost k soudeležbi in javno priznava uspešne predloge. Tako inovativnost ni le dodatna naloga, ampak del vsakodnevnega dela in odnosa do uporabnikov.

E-Študentski servis ima z inovacijami pomemben vpliv tudi na širšo družbo. Študentsko delo je za mnoge mlade pogoj, da lahko študirajo – raziskave kažejo, da bi si brez njega več kot polovica težko privoščila šolanje. Z digitalizacijo so hkrati zmanjšali porabo papirja in ogljični odtis, s sistematičnim izboljševanjem procesov pa prispevajo k večji zaposljivosti mladih in podpori gospodarstvu.

Zgled za druge

»Sistem inovativnosti« e-Študentskega servisa je dokaz, da lahko tudi v panogi, kjer prevladujejo rutinska opravila, uspešno vpelješ kulturo inovacij. S tem projektom so se sicer uvrstili med finaliste HR&M projekt 2025 v kategoriji malih in srednje velikih podjetij, njihov model pa je prenosljiv tudi drugam – kot primer, kako lahko stalne izboljšave povežejo učinkovitost, motivacijo zaposlenih in zadovoljstvo uporabnikov v skupno zgodbo uspeha.