Čeprav se zdi, da za zaposlitev največ štejejo delovne izkušnje in znanja, se kadrovniki v prvem stiku s kandidatom pogosto odločajo na podlagi vtisa, ki ga naredi njegov življenjepis. In to v le nekaj sekundah. Pregledali smo, kaj pri CV-jih najpogosteje pritegne ali odbije pozornost kadrovskih služb, in zakaj se nekateri življenjepisi znajdejo na vrhu kupčka, medtem ko drugi končajo v mapi »ni primeren«.
1. Prvi vtis
Večina kadrovnikov najprej oceni vizualni vtis dokumenta. Pregleden, estetsko oblikovan CV z jasno strukturo izstopa. Zmešnjave slogov, pisav ali preveč barv pa takoj vzbudijo dvom v profesionalnost kandidata. Dokument naj bo oblikovan tako, da omogoča hitro branje ključnih informacij.
2. Pravilnost in jezik
Napake v črkovanju, slovnici in ločilih takoj zbodejo v oči. Ne le, da kažejo na površnost, temveč lahko namigujejo na pomanjkanje natančnosti in resnosti. Kadrovniki si zapomnijo kandidate, ki znajo jasno in pravilno izraziti svoje misli.
3. Jasno izražen cilj ali povzetek
Dobrodošel, a pogosto izpuščen del življenjepisa je kratek uvodni povzetek ali opis poklicnega cilja. Ta del naj jedrnato predstavi, kdo ste in kam želite.
4. Delovne izkušnje naj bodo smiselno predstavljene
Ni dovolj zgolj navesti, kje ste delali. Pomembno je, kako to napišete. Kadrovniki takoj prepoznajo, ali ste le kopirali nazive služb ali pa ste dejansko predstavili, kaj ste pri posameznem delu počeli in dosegli. Opisi naj bodo konkretni, poudarjeni naj bodo rezultati, odgovornosti in ključne veščine.
5. Nepovezane informacije in balast
Ena pogostejših napak je vključevanje podatkov, ki nimajo povezave z razpisanim delovnim mestom. Dolgi seznami hobijev, naključno dodani tečaji ali srednješolske izkušnje, ki segajo desetletje nazaj, zameglijo bistvo, kadrovniki pa cenijo selektivnost in želijo videti tisto, kar je relevantno.
6. Vrzel v karieri brez pojasnila
Obdobja brezposelnosti ali prekinitve delovne poti niso nujno slabost. Če jih znate razložiti ... Življenjepis, ki ima očitne luknje brez pojasnila, vzbuja vprašanja. Dober kandidat bo v takih primerih nakazal, kaj je v tem času počel, pa naj gre za izobraževanje, prostovoljno delo, samostojne projekte ...
7. Prilagojenost razpisu
Kadrovniki takoj opazijo, ali je CV prilagojen konkretnemu razpisu ali pa gre za generično različico, poslano na desetine naslovov. Prilagojen CV kaže, da ste si vzeli čas, prebrali oglas in razumeli potrebe podjetja. Tak pristop daje občutek, da ste resni in motivirani.
8. Uporaba ključnih besed
Podjetja, zlasti večja, pri prvem pregledu življenjepisov vse pogosteje uporabljajo programska orodja. Če vaš CV ne vsebuje pravih ključnih izrazov – denimo tistih, ki so omenjeni v oglasu – obstaja velika verjetnost, da ga ne bo prebral nihče. Kadrovniki hitro prepoznajo, ali ste si znali prilagoditi besednjak, da sovpada z jezikom panoge in razpisa.
9. Družbeni mediji in kontaktni podatki
Če v življenjepisu navedete povezavo do svojega profila na LinkedInu ali osebne spletne strani, kadrovniki to običajno preverijo. Pazite, da so ti kanali urejeni, profesionalni in ažurni. Prav tako preverite, da so vsi kontaktni podatki točni in aktualni, saj nič ne razočara bolj kot e-pošta, ki se vrne kot nedosegljiva.
10. Fotografija – da ali ne?
V Sloveniji je še vedno razmeroma neobičajno, da CV vsebuje fotografijo. Če jo vključite, naj bo profesionalna – ne iz dopusta ali zabave. Kadrovniki, čeprav tega morda ne priznajo, fotografijo vedno opazijo. Izogibajte se selfijem ali neprimernim pozam.
Vtis, ki ostane
Življenjepis je vaša vstopnica. Ne odraža le vaše preteklosti, temveč tudi vaš odnos, natančnost in razumevanje vloge, za katero kandidirate. Kadrovniki v njem ne iščejo popolnosti, temveč verodostojnost in potencial. V poplavi dokumentov si zapomnijo tistega, ki z jasno vsebino in premišljeno obliko pove, kdo je in zakaj bi moral biti naslednji član njihove ekipe.
