Evropski najstniki bodo morda opazili spremembo v svojih priporočilih na YouTubu, potem ko je video platforma sporočila, da jih ne bo več usmerjala k nekaterim vrstam videoposnetkov o zdravju in telesni pripravljenosti, zlasti tistih, ki "idealizirajo" določene telesne tipe.

YouTube, ki je med najbolj priljubljenimi aplikacijami za najstnike, priporoča videoposnetke, ki so podobni tistim, ki si jih je gledalec že ogledal. To pomeni, da lahko ljudje zapadejo v zanke povratnih informacij, gledajo veliko podobnih videoposnetkov zaporedoma in se včasih poglobijo v bolj ekstremno vsebino. 

YouTube je omejitve že uvedel v Združenih državah, zdaj pa jih širi po Evropi

Želijo si preprečiti, da bi najstniki oblikovali "negativna prepričanja o sebi", sta v izjavi povedala dr. Garth Graham, ki vodi YouTube Health, in James Beser, direktor produktnega upravljanja YouTube Youth.

Iz podjetja so sporočili, da bodo omejili:

  • Posnetke, ki idealizirajo določene ravni telesne pripravljenosti ali teže
  • Primerjalne posnetke določene telesne značilnosti,
  • Socialno agresivne posnetke, ki kažejo ustrahovanje ali boj.

Te vrste vsebine so po njihovem mnenju sicer neškodljive, vendar bi lahko bile za nekatere najstnike problematične, če bi jih gledali večkrat.

Kako mediji vplivajo na samopodobo?

Družbeni mediji lahko, glede na obsežen pregled 50 študij iz 17 držav, vodijo do slabe telesne podobe, motenj hranjenja in težav z duševnim zdravjem. To je zato, ker se ljudje nagibajo k temu, da se primerjajo z drugimi, ki jih vidijo na spletu, ponotranjijo suh ali fit standard kot idealen tip postave in se ukvarjajo s samoobjektivizacijo.

Ženske in dekleta, ljudje s prekomerno telesno težo in tisti, ki že imajo slabo telesno podobo, so ponavadi najbolj prizadeti, medtem ko so ljudje, ki se dobro počutijo s svojim telesom in imajo visoko pismenost glede družbenih medijev, manj prizadeti. Medtem je študija iz leta 2021 pokazala, da uporabniki fitnes YouTuba – ki so jih poimenovali skupnost "Fitspiration" – spodbujajo nezdravo vedenje in, da gledalci to prakso krepijo v komentarjih.

Katere druge korake so sprejeli za YouTube?

YouTube najstnikom že omejuje dostop do nekaterih vsebin, ki vključujejo motnje hranjenja in fizične pretepe. Z novim pravilnikom pa lahko tudi preusmeri ljudi na krizne telefonske številke, ko iščejo stvari, povezane s samomorom, samopoškodovanjem in motnjami hranjenja. Družba je med drugim povedala, da je pri izdelavi posodobitve sodelovala z organizacijami v Nemčiji in Franciji.

YouTube in razna druga spletna mesta so se, zaradi njihovega vpliva na duševno zdravje in dobro počutje mladih,  znašla na udaru kritik, nekatere vlade pa so celo zagrozile z njihovim zatiranjem.