Mariborsko podjetje Mikro+Polo, z več kot sto zaposlenimi in več kot 20 milijoni evrov letnega prometa eden izmed največjih slovenskih dobaviteljev laboratorijske opreme, je danes predstavil prvo pametno laboratorijsko pohištvo Lab Interior z integriranim sistemom, ki so ga razvili skupaj z mariborskim start up podjetjem Agitron.
Omogoča spremljanje lokacije, zaloge in porabe
V razvoj pametnega laboratorijskega pohištva so po besedah generalnega direktorja Marka Podgornika Verdeva vložili več kot pol milijona evrov. Gre za prvo tovrstno pohištvo na svetu, ki omogoča zelo natančno spremljanje lokacije, zaloge ter porabe laboratorijskega pribora in kemikalij, je podjetje zapisalo v sporočilu za javnost. Laboratorijskemu osebju omogoča bistveno hitrejši dostop do vseh potrebnih informacij ter s tem večjo učinkovitost, optimizirano spremljanje zalog in prihranek časa.
Omenjeni produkt so pričeli razvijati pred približno letom in pol, pametno laboratorijsko pohištvo pa bo precej pomagalo laboratorijem, inštitutom in ustanovam odpraviti izzive, s katerimi se soočajo pri nabavi, uporabi in vodenju evidenc kemikalij in laboratorijske opreme ter jih tako hitreje popeljati v digitalizacijo njihovih procesov.
Ključen izziv pri tem je bil, kako v laboratoriju opremiti predalnike, shranjevalne omare, digestorije in podobno s podatki o vsebini in kako laboratorijskemu osebju omogočiti hitro in enostavno iskanje potrebnega materiala. S podjetjem Agitron iz Maribora so razvili aplikacijo, ki osebju omogoča povezljivost procesov vse od vodenja zalog, lokacij, varnostnih listov do avtomatizacije naročanja.
“Prepričani smo, da bomo s tem olajšali marsikateri izziv, s katerim se soočajo laboratoriji tako v Sloveniji kot drugje v Evropi. Verjamemo, da smo uspeli zapolniti veliko tržno nišo in laboratorijem zagotoviti učinkovit prehod v hitrejšo digitalizacijo njihovih procesov,” so generalnega direktorja povzeli v sporočilu.
Celotna proizvodnja bo potekala v Mariboru
Izdelek bodo prvič prikazali konec junija na vodilnem svetovnem sejmu za laboratorijsko tehnologijo, analize in biotehnologijo Analytica v Münchnu. Njihov cilj je, da najprej zagotovijo potrebe v Sloveniji in Evropi ter se nato širijo še na ostale svetovne trge, sicer pa bo celotna proizvodnja pametnega pohištva potekala v Mariboru. Prva naročila pričakujejo že v drugi polovici leta.
Kot je pojasnila vodja projekta Tanja Gvardjančič, so pri izdelavi programa pametnega laboratorijskega pohištva vseskozi imeli pred očmi uporabnike in pri tem dosledno upoštevali stroga pravila zakona o kemikalijah, ki natančno določa načine uporabe in vodenje evidenc za nevarne kemikalije. Aplikacija sicer skupaj s prikazovalniki, vgrajenimi v pohištvo ali nameščenimi na hladilnikih in zamrzovalnikih, omogoča enostavno vodenje zalog po posameznih omarah.
Tako lahko uporabniki v vsakem trenutku preverijo zalogo in lokacijo določene kemikalije ali opreme. Sistem opozarja na varnostno zalogo, pri kemikalijah pa tudi na roke uporabe – tako v aplikaciji, kot z opozorili na samem pohištvu. Laboratorijskemu osebju prinaša bistveno hitrejši dostop do vseh potrebnih informacij. Pri kemikalijah so to varnostni listi in analizni certifikati, pri aparatih pa navodila za uporabo in servisna navodila.
Njihov proizvod uporabnikom omogoča boljše načrtovanje in optimizacijo zalog ter z avtomatskim naročanjem skrbi za pravočasnost. S pametnim laboratorijskim pohištvom je olajšana tudi priprava letnih povpraševanj oziroma javnih naročil z natančnimi letnimi količinami in posledično nižjimi cenami. Tako laboratorijskemu osebju ostane več časa za opravljanje osnovnih nalog, celotna organizacija pa bistveno prihrani, je še po poročanju STA pojasnila Gvardjančičeva.