Voda pokriva več kot dve tretjini našega planeta, a čista voda postaja vse večja dragocenost. V zadnjih letih se problematika onesnaženja z mikroplastiko seli iz strokovnih krogov v vsakdanjo zavest – gre namreč za drobne delce plastike, ki jih je težko odstraniti, a jih hkrati najdemo že skoraj povsod: v rekah, jezerih, morjih in celo v pitni vodi.
Prav ta globalni izziv je bil izhodišče za idejo ekipe dijakov SEŠG Maribor, ki so pod mentorstvom profesorice Jolande Lep razvili koncept Wolly-Bot. Čeprav gre za fiktivno podjetje, je ideja pokazala, kako mladi razmišljajo trajnostno in tehnološko hkrati.
Podjetniški dan lahko še pobližje doživite tudi v našem prispevku Dijaška ustvarjalnost v ospredju: TO.TI.KLIP pričaral uvod v podjetniški dan, zmaga med poslovnimi idejami za pametne čistilne robote (FOTO).
Kako so si zamislili robota?
Ekipa, ki jo sestavljajo Lia Amanović, Neli Celan, Nina Horvat, Ajda Strmčnik Kranvogel in Leo Vugrinski, je v svojem poslovnem načrtu opisala robota, zasnovanega posebej za čiščenje vodnih površin. Njegova naloga bi bila dvojna:
- pobiranje vidnih smeti, ki plavajo na površju,
- in dolgoročno spopadanje z mikroplastiko, ki se v vodi kopiči in ogroža ekosistem.
Dijaki so razmišljali tudi o različnih modelih – manjši robot bi bil namenjen manjšim jezerom in rekam, večji pa bi lahko deloval v širših vodnih sistemih. Poseben poudarek so dali ideji, da bi bilo robote mogoče najemati za določeno obdobje, kar bi rešitev naredilo dostopnejšo različnim uporabnikom, od občin do organizacij za varstvo okolja.
»Čistimo danes, da ohranimo jutri«
Slogan, ki so ga izbrali – »Čistimo danes, da ohranimo jutri« – ni zgolj besedna igra, temveč jasno sporočilo, da je ukrepanje potrebno takoj. Ekipa je želela poudariti, da okoljski izzivi ne bodo izginili sami od sebe, ampak zahtevajo aktivno reševanje, pri čemer lahko pomembno vlogo odigra tehnologija.
Zakaj je komisijo prepričal Wolly-Bot?
Na tekmovanju Mladi podjetnik je komisija ocenjevala ustvarjalnost, inovativnost in uporabnost idej. Wolly-Bot je izstopal predvsem zato, ker se ukvarja s perečim problemom, ki presega lokalne okvire in je relevanten po vsem svetu. Mladi so s svojo predstavitvijo pokazali, da razmišljajo globalno in da znajo povezati trajnostne cilje z inovativnim pristopom.
Njihova ideja je zato prejela 1. mesto, kar je najvišje priznanje letošnjega tekmovanja.
Mladi kot glasniki sprememb
Čeprav ostaja Wolly-Bot za zdaj le na ravni šolske zamisli, je sporočilo jasno: mladi razmišljajo o prihodnosti planeta in iščejo načine, kako bi lahko tehnologija pripomogla k boljšemu svetu. Takšne ideje ne dajejo samo znanja o podjetništvu, ampak tudi zavedanje, da lahko že v šolskih klopeh nastajajo rešitve, ki bi nekoč lahko spremenile svet.
Poleg tekmovanja Mladi podjetnik je bil poseben poudarek namenjen tudi natečaju kratkih filmčkov To.Ti.Klip, izvedenemu pod okriljem Štajerske gospodarske odličnosti. Ob podpori maribor24.si in ob praktičnih nagradah Spar Slovenija je razglasitev najboljših filmčkov dokazala, kako ustvarjalni in angažirani so mladi.
Wolly-Bot: Dijaška ideja robota za čiščenje voda in boj proti mikroplastiki — Štajerska gospodarska odličnost | Maribor24.si