Otroci Centra za sluh in govor so si v sklopu Kulturnega dnevnika ogledali interaktivno razstavo Tovarna utopije, kjer so se podali na izkušnjo prve mariborske tekstilne tovarne in pogledali v prihodnost gospodarstva. Razstava se je usmerjala na posameznikovo in kolektivno družbeno odgovornost, na vojno in mir, možne vire energije, na industrijsko dediščino in z njo povezano funkcijo dela, saj je razstava obravnavala tudi vprašanje robotizacije dela in vpeljevanje umetne inteligence.
Kulturni dnevnik Narodnega doma Maribor je skozi vodene oglede po ustanovah, spoznavanja zakulisja in poklicev s področja kulture ter poustvarjalnimi dejavnostmi, omogočal aktivno udeležbo, ki je gotovo pripomogla k razvijanju njihovih spretnosti, domišljije in ustvarjalnosti.
Učenci centra so se po ogledu razstave spraševali: ”Kaj vse že danes počnejo roboti? Bi imeli robota? In kaj bi potem poklicno delali? Kje bi to delali? Od česa bi živeli? Kako bi zapolnili svoj čas?”. Svoje razmišljanje in pogled v prihodnost so nato izrazili z izjemno domišljijskimi in ustvarjalno obarvanimi miselnimi vzorci.
Njihove kreativne izdelke o poklicih prihodnosti so prepoznali tudi v uspešnem štajerskem podjetju Nomnio, saj ravno v njihovem podjetju napravam dodajajo digitalno inteligenco, ki združuje fizična in digitalna vesolja, da bi naredili svet okoli nas pametnejši in bolj odziven.
”Tisti robot, ki dela 24 ur na dan je kar zanimiv, ne bi sicer bil ta robot, bi ga pa gotovo imel,” se pošali eden izmed ustanoviteljev podjetja Martin Potočnik.
Darila so predali ravnatelju Centra za sluh in govor Matjažu Pungartniku, ki se jim je ob priložnosti iskreno zahvalil. ”Hvala vam, ki ste pripravljeni donirati v teh nelahkih časih. Učenci so vedno veseli vseh drobnih darilc, ki jih dobijo.”
Eno izmed glavnih vodil podjetja Nomnio je družbena odgovornost
Slovensko podjetje Nomnio, ki je svoj sedež postavilo v Maribor, svojo edinstveno zgodbo piše že desetletje, vse od februarja 2013. Nomnio pokriva širok spekter primerov uporabe, od pametnih, v internet povezanih sistemov za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje, do oddaljenega merjenja energije, kvalitete pitne vode in upravljanja z različnimi napravami, kot so npr. drsna vrata, s poudarkom na evropskem trgu, pri čemer z digitalizacijo nadgrajujejo produkte.
NOMNIO sedaj spreminja svet z digitalizacijo naprav in povezanih storitev, da bi zagotovili napredek, varnost in udobje v življenju ljudi in družb.
Kot raziskovalno-inovativno podjetje, se zavedajo kako pomembno je, da uspešna podjetja vračajo družbi. ”Nam se zdi družbena odgovornost zelo pomembna. Predvsem pri podjetjih, ki dobro poslujejo in imajo možnost pomagati, da se zavedajo te moči in poskušajo v svoji regiji kar se da. Pa naj bodo to manjša dejanja, donacije ali ozaveščanje ljudi. Smo sicer malo manjše podjetje in smo s takimi aktivnostmi šele začeli. Vendar imamo vsi ustanovitelji podjetja to dobrodelnost v krvi in zelo radi pomagamo,” pove Martin Potočnik.
V sklopu projekta Štajerski gospodarski oskar bodo v podjetju podprli tudi natečaj za najboljši video na temo Mladi in gospodarstvo in za avtorje najboljših filmčkov pripravljajo prav posebne nagrade. Podjetje Nomnio poudarja, da je vključevanje mladih v gospodarstvo izjemno pomembno. ”Priložnosti, da mladi spoznajo poklice in gospodarstvo na blizu, so lahko odločilen motivator za izbiro poklicne smeri,” ob tem dodajo.
Ni še prepozno, da v natečaju sodelujete tudi vi! Vsi zainteresirani lahko oddate svoje predloge do 15. septembra 2023 na naslednji elektronski povezavi: https://forms.office.com/e/MrRBNKJGKWdo. Nato bo strokovna komisija izbrala nagrajence.
Izbrani filmčki bodo služili tudi kot del promocije projekta Štajerski gospodarski oskarji, ki so edinstvena skupna pobuda Štajerske gospodarske zbornice, Regionalne gospodarske zbornice Celje in Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko – smeri Medijske komunikacije Univerze v Mariboru.