Vsako leto dijaki Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor v okviru tekmovanja Mladi podjetnik razvijejo poslovne načrte, ki jih oblikujejo kot fiktivna podjetja. Letos je med izstopajočimi idejami komisijo prepričal tudi Frajnder – zamisel za mobilno aplikacijo, ki bi odgovarjala na vedno bolj razširjen problem osamljenosti pri ljudeh srednjih let.
Podjetniški dan lahko še pobližje doživite tudi v našem prispevku Dijaška ustvarjalnost v ospredju: TO.TI.KLIP pričaral uvod v podjetniški dan, zmaga med poslovnimi idejami za pametne čistilne robote (FOTO).
Osamljenost kot izhodišče
Ekipa dijakov, ki so jo sestavljali Mia Krajner Šikar, Maša Štrakl, Jaka Tratnjek in Nel Vajngerl, je pod mentorstvom profesorice Katje Emeršič izhajala iz opažanj, da mnogi odrasli v določenem življenjskem obdobju izgubijo del družabnih stikov. Selitev, upokojitev ali spremembe v osebnem življenju pogosto vodijo v zmanjšano povezanost z okolico. Frajnder je bil razvit kot konceptualna rešitev, ki bi ljudem pomagala ponovno najti družbo in priložnosti za skupne aktivnosti.
Kako bi deloval Frajnder?
Dijaki so v svojem poslovnem načrtu opisali aplikacijo, ki bi uporabnikom omogočila registracijo in izpolnitev kratkega vprašalnika o interesih, hobijih in vrednotah. Na podlagi teh podatkov bi aplikacija predlagala povezave z drugimi, ki razmišljajo podobno. Posebna dodana vrednost ideje je bila preprostost uporabe – zasnovana je tako, da bi jo lahko uporabljali tudi tisti, ki z digitalnimi orodji nimajo veliko izkušenj.
Fiktivno podjetje, resna razmišljanja
Čeprav gre za šolski projekt in ideja ni bila razvita v dejanski aplikaciji, so dijaki pri pripravi poslovnega načrta upoštevali elemente, ki jih imajo prava podjetja: analizirali so ciljno skupino, razmišljali o finančni vzdržnosti in raziskali družbeni učinek, ki bi ga imela takšna platforma. Kot so poudarili, bi Frajnder temeljil na vrednotah povezovanja, skupnosti in duševnega zdravja.
Tretje mesto na tekmovanju
Frajnder je na letošnjem tekmovanju Mladi podjetnik, ki je bilo jubilejno, že 25. po vrsti, dosegel tretje mesto, kar kaže, da je ideja zbudila pozornost komisije in občinstva. V ospredje je postavila pomembno vprašanje – kako v sodobni družbi ohranjati socialne stike in premagovati osamljenost.
Pod okriljem projekta Štajerska gospodarska odličnost je ob podpori maribor24.si in z velikodušnimi darili Spar Slovenija na tekmovanju Mladi podjetnik potekala tudi razglasitev zmagovalcev kreativnega natečaja kratkih filmčkov To.Ti.Klip – Klipni svojo idejo!, ki je poskrbel za ustvarjalen uvod v podjetniški dan.