Današnji dan, petek, 6. junij 2025, je bil na Srednji ekonomski šoli in gimnaziji Maribor (SEŠG Maribor) v znamenju ustvarjalnosti, podjetniške domišljije in prvega velikega razkritja zmagovalcev svežega natečaja TO.TI.KLIP – Klipni svojo idejo!. Letos je omenjeni projekt prvič poskrbel za vznemirljiv uvod v že tradicionalno tekmovanje Mladi podjetnik.

Mladi so "klipnili" svoje ideje

TO.TI.KLIP – Klipni svojo idejo! je svež in izviren natečaj kratkih vertikalnih videov (30–60 sekund), ki je bil pod okriljem Štajerske gospodarske odličnosti letos izveden prvič. Projekt je dijakom ponudil sodobno in dinamično platformo za izražanje mnenj, idej in pogledov na štiri pomembna področja, ki oblikujejo našo družbo in regijo.

[[image_2_article_77954]]

Kategorije so bile:

  • Zeleni utrip: Spodbuja razmišljanje o okoljski odgovornosti in trajnostnem razvoju. Dijaki so ustvarjali posnetke, ki promovirajo ekološko ozaveščenost, recikliranje, varčevanje z viri in druge prakse, ki prispevajo k boljši prihodnosti planeta.
  • Ujemi biznis moment: Ta kategorija je bila usmerjena k spodbujanju podjetništva in inovativnosti. Dijaki so imeli priložnost predstaviti svoje poslovne ideje, inovativne produkte ali storitve ter izraziti svojo podjetniško energijo v kratkem in privlačnem formatu.
  • Štajerski influencer: Slavi regionalno identiteto in bogastvo Štajerske. Dijaki so lahko predstavili zanimive lokalne znamenitosti, kulturne posebnosti, tradicionalno kulinariko, pomembne osebnosti ali uspešna podjetja, s čimer so prispevali k promociji regije.
  • Športna scena: Ta kategorija je spodbujala aktivno življenje in promocijo športa. Dijaki so ustvarili posnetke, ki so prikazovali različne športne aktivnosti, timski duh, pozitivne učinke gibanja ali navdušenje ob športnih dosežkih.

Na natečaj je prispelo okrog 30 kreativnih posnetkov, ki so nastali v majhnih ekipah (2 - 4 dijaki), vsak pa je predstavil razmislek o svetu, ki jih obdaja.

Kdo so bili zmagovalci video natečaja?

Strokovna komisija, ki so jo sestavljali Borut Cvetko (Mediaspeed), Rudi Uran (filmski režiser) in Jerneja Potočnik (Maribor24.si) je imela zahtevno nalogo. V vsaki kategoriji so namreč lahko izbrali samo eno ekipo, ki je s svojo idejo, izvedbo in sporočilnostjo najbolj izstopala.

[[image_3_article_77954]]

Kategorija: Štajerski influencer

S svojim sprehodom po prenovljenem Lentu so pozornost komisije ujele dijakinje Taja Preradović, Ana Zver in Lena Kopše iz 2.b razreda. Njihov video je bil estetsko dovršen in hkrati spoštljiv do mariborskega Lenta.

Kategorija: Zeleni utrip

Z inovativnim projektom BINEKO, ki povezuje ekološko osveščenost z rešitvami za vsakdan, so zmagali Evlijan Haxhimustafa, Ana Celan, Ajda Keršič in Kaltrina Bajrami iz 3.a razreda. Njihov 'klip' o pametni rešitvi za koše je bil jasen, ciljno usmerjen in sodobno izveden.

Kategorija: Ujemi biznis moment

S tehnično in vizualno dovršenim filmčkom o pametnih golf žogicah, ki združujejo šport in inovativnost, so komisijo prepričali dijaki 3.d razreda, ki so se izkazali z močno podjetniško domišljijo in odlično izvedbo. Sodelovali so: Oskar Volčanšek, Elena Porič, Anduena Hasani in Daša Ratnik,

Kategorija: Športna scena

Z energijo, drznostjo in nalezljivo motivacijo sta s svojim boksarskim filmčkom slavila Domen Kneževič in Denis Kneževič iz 2.d razreda. 

[[image_1_article_77954]]

Nagrade za natečaj TO.TI.KLIP – Klipni svojo idejo! je na dogodku predala direktorica marketinga spletnega medijskega portala maribor24.si, Sara Bosnić, ki je v sodelovanju s Spar Slovenija, omogočil, da so nagrajenci prejeli bogata praktična darila in z njimi tudi priznanje za inovativnost in angažiranost.

Sledila je navdihujoča predstavitev

Po podelitvi nagrad za natečaj TO.TI.KLIP je sledilo posebno presenečenje. Na oder sta stopila dva mlada Slovenca, ki sta del izjemno uspešnega startupa Bird Buddy. Navzočim dijakom sta predstavila svojo podjetniško zgodbo o pametni ptičji hišici, ki s pomočjo umetne inteligence, kamere in mobilne aplikacije beleži obisk ptic na vrtu.

[[image_6_article_77954]]

Njuna naprava, podprta na Kickstarterju z več kot 4,2 milijona evrov, omogoča samodejno prepoznavo ptičjih vrst, fotografiranje in snemanje obiska, deljenje "razglednic" v skupnosti Bird Buddy in celo podporo znanstvenim raziskavam preko platforme Heartbeat. Njuna zgodba, nagrajena s priznanjem Slovenski startup leta 2021, je dijakom pokazala, da tudi iz Slovenije prihajajo ideje, ki lahko spreminjajo svet.

Šest ekip, šest izvirnih idej

Po zanimivem uvodu in nekajminutnem odmoru pa se je dogodek prevesil še v podjetniški del. Oder je zavzelo šest ekip dijakov tretjih letnikov, ki so se pomerile na tradicionalnem 25. šolskem tekmovanju Mladi podjetnik. Občinstvo in strokovno komisijo, ki so jo letos sestavljali Aleš Zorc (D’Labs), Tanja Ciglarič (marketing malih podjetij) in Marko Podgornik Verdev (Mikro+Polo), so dijaki prepričevali s sedem do desetminutnimi predstavitvami svojih poslovnih idej.

[[image_4_article_77954]]

Za vse v zrelejših letih, ki se srečujejo z osamljenostjo in iščejo nove načine povezovanja, je ekipa dijakov razvila Frajnder - aplikacijo za druženje, ki spodbuja iskanje novih stikov in preprosto povezovanje ljudi s podobnimi interesi. V iskanju boljših učnih rezultatov in večje motivacije doma so dijaki zasnovali GradeUp, interaktivno učno platformo, namenjeno vsem generacijam, ki s pomočjo digitalnih orodij omogoča pregledno učenje in sprotno podporo. Za vse, ki so naveličani dolgotrajnega čakanja na taksi, je nastal Speed Taxi, hitra in uporabniku prijazna aplikacija, ki z enostavnim vmesnikom in takojšnjo odzivnostjo rešuje ključen izziv urbanega prevoza.

Ekološko noto je prispevala ideja Wolly-Bot, kjer je osrednji 'akter' pametni robot, zasnovan za čiščenje rek in jezer, ki naslavlja vse bolj perečo problematiko mikroplastike v naravnih vodah. Na področju trajnostne mode se je izkazal projekt GlamG, ki omogoča, da uporabnik s pomočjo fotografije poišče podoben kos v trgovini z rabljenimi oblačili in s tem spodbuja krožno modo ter okolju prijazno nakupovanje. Podobno okoljsko osveščena pa je tudi ideja BINEKO. Pametni koši, ki z uporabo umetne inteligence in napajanja s sončno energijo spodbujajo učinkovito ločevanje odpadkov in dvigujejo zavest o odgovornem ravnanju z viri. 

[[image_7_article_77954]]

Kdo je prepričal komisijo in občinstvo?

Ob zaključku dogodka so bili podeljeni še pokali in nagrade najboljšim. Za nagrade so poskrbeli: Tovarna Podjemov, Agencija Sonček, Višja strokovna šola Academia, Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino, mediaspeed.net in Studio Kramber Uran. Ker je vsaka ekipa s svojo predstavitvijo ('pitch') pokazala izjemno mero kreativnosti, inovativnosti in podjetniškega duha, je bilo delo strokovne komisije vse prej kot preprosto.

Občinstvo je kot svojega favorita izbralo podjetje Speed Taxi, ki je navdušilo s praktičnostjo, jasnostjo in dobro premišljeno uporabniško izkušnjo. Po mnenju komisije pa je prvo mesto pripadlo projektu Wolly-Bot, ki se je izkazal kot družbeno odgovorna rešitev za trenutno okoljske izzive. Drugo mesto si je prislužila ekipa GlamG, ki je povezala trajnostno modo, umetno inteligenco in sodobne potrošniške trende, tretje mesto pa je osvojil Frajnder, saj gre za zanimivo in vedno bolj potrebno socialno rešitev s pristno človeško noto.

[[image_5_article_77954]]