Prvo motokros dirko, točneje Enduro dirko, je Simon Marčič odpeljal šele pri 25. letih. Limbušan je na motor sedel prvič relativno pozno, šele, ko je napolnil osemnajst let.

Danes jih šteje 40. Za njim pa je deveti reli Dakar, kar pomeni, da bo drugo leto, na 10. Dakarju uvrščen med tamkajšnje legende in kot je dejal v intervjuju za Maribor24.si –  želja je, da nastopi tudi z z novim motorjem.

Spočili ste se, kakšni so sedaj občutki?

Dakar je vedno nekaj posebnega. Tudi občutki so takšni, ko ga uspešno zaključiš. Uspelo mi je ostati stoodstoten v Savdski Arabiji, četrtič zapored sem prišel do cilja.

Foto: Denis Janežič

Uspelo Vam je dobiti prvo etapno zmago, čakali ste sipine?

Ja, res je. Hvala tudi Vam, videl sem vaše sporočilo po deseti etapi, ampak smo imeli tako slabo povezavo, da odgovora takrat žal ni poslalo.

Sem pa čutil vašo podporo in se zahvaljujem mediju maribor24.si za dnevno poročanje moje Dakarske zgodbe.

Kar se tiče etapne zmage pa moram reči, da sem se dobro počutil tudi nekaj etap pred tem, bil sem skozi pri samem vrhu. Definitivno je zmaga prišla v pravem času, tudi dan kasneje sem bil tretji in sedaj še bolje vem, kaj je potrebno spremeniti in dodati, da bi bilo stopničk več in tudi bližje skupni zmagi.

Kaj se je zgodilo v 13. etapi, po navadi ste vešči navigiranja?

Neverjetno. Res je, da mi je navigacija veliko krat v prednost. Nekje na sredini etape sem ujel dva predhodnika, bil tudi v tistem trenutku med vodilnimi, žal nisem poslušal svojega instinkta.

Nam lahko opišite kako je to izgledalo v puščavi?

Zgodi se, da se izgubiš, ker pomembne so kontrolne točke. V tistem trenutku smo se ustavili. Takrat pogledaš na kolegovo navigacijo, oceniš nekako skupen problem in tisti, ki prvi reagira, zapelje v eno smer, drugi pa mu po navadi sledijo. Takrat spremljaš navigacijo, seveda si misliš, da je smer prava in slediš.  Potem pa traja tisti čas, ko le začutiš, da pa ta pot ni prava in obrneš svojo pot.

Vsi, ki smo držali pesti za Vas, smo se spraševali, kaj pa ‘če’?

Res je bilo veliko težav letos. Kot sem dejal, je bil to moj najtežji Dakar. Mousse je smola, to se ti enostavno pripeti, upam, da sem s tem izkoristil bonus takšnih težav do konca kariere. Kar se pribitkov tiče pa sem sam kriv, ampak niso vplivali na končno razvrstitev. Tudi ni izgovora kar se bolezni tiče. Žal mi je edino, ker sem se izjemno dobro počutil, potem pa pred odhodom ta virus, bolezen. Ampak, če bi na prvih Dakarjih mogoče čutil, da me vsi ti trenutki želijo zlomiti, me sedaj to vse le še bolj motivira in čvrsti.

Foto: Denis Janežič

Deveti Dakar je za Vami, postali boste legenda Dakarja. Je res, da ste letos celo oklevali ali boste sploh nastopili?

Dakar zahteva veliko odrekanja, ob enem mora biti tudi finančno pokrit. Tisto, zaradi česar sem bil nejevoljen, da bi odnehal, pa je to, da ne morem dobiti novega motorja. Nov model, ki je že razvit in ga tovarniški vozniki vozijo zadnja dva Dakarja bi morali biti v prodaji pred dvema letoma.

Zakaj ne?

Pravijo, da testi niso pokazali kar so želeli, niso popolni in to motorji, ki so zmagali na zadnjih dveh Dakarjih. Škoda, ker si vsi želimo nov model. Je lažji in okretnejši.

Foto: Denis Janežič

Na 10. Dakar imate namen iti z istim motorjem?

Upam, da ne. S tem nisem več konkurenčen, kot bi lahko bil. Upam, da bodo sponzorji razumeli in me podprli, da grem na 10. Dakar z novim motorjem.

Denis Janežič je zelo ažurno poročal, izjemne fotografije in posnetki. Povzemali smo tudi mi. Kaj pa ostali mediji, večinoma so koristili STA. Ste brali?

Res je, malo sem tudi razočaran nad slovenskimi mediji. Kot pravite, STA je pripravil večino teh novic, nekateri so kombinirali z Denisovimi, a želel bi si, da to počnejo bolj objektivno, saj sva s Tonijem Mulcem bila vsak v svojem razredu. Zato je “metati stvari v isti koš” tako, kot če bi primerjali končno hitrost smukača in slalomista.

Disciplini sta v osnovi drugačni, ker v Originals, prvinski disciplini na Dakarju, je potrebno biti preudaren. Ne smeš uničiti motorja in kot veste, po etapi ste še sami odgovorni, da motor vsak večer popravite in pripravite za naslednji dan. Če dodamo še letošnji faktor vremena in v kakšnih pogojih smo to morali početi, se potem to tudi jasno pozna na progi.

Definitivno pa je Toni Mulec izjemen motokrosist. Vidi se, da ima to v sebi. Čestitam mu za prvi uspešen Dakar.

Za konec, Mulec je že kot otrok sedel na motor, Gajser je kot otrok že dirkal. Vi ste prvič odpeljali dirko pri katerih letih?

(Smeh). Mislim, da pri 25-ih letih. Enduro dirko. Če bi me takrat prašali, kaj si želim, bi verjetno dejal, eno etapo reli Dakarja. Sedaj sem odpeljal več kot 100 etap, na dveh različnih kontinentih. Osvojil končno etapno zmago. To, da imam priložnosti postati Legenda na Dakarju, pa si nisem nikoli mislili.

VIDEO: Poglejte kako izgleda 15 dni Dakarja!