Mariborski ekstremni motorist Simon Marčič je osvojil končno osmo mesto na Red Bull Romaniacs Hard Enduro reli dirki. Eni najtežjih, mnogi se pa strinjajo, da je v romunskem Sibiu najtežja Enduro preizkušnja sploh.
Kontaktirali smo našega lisjaka, ki je zadnja leta edini naš predstavnik na reli Dakarju. “V Romuniji sem bil v bistvu s svojim Dakar motorjem, kar pa še ni noben v zgodovini naredil.”
Enduro tekmovanje se nekoliko razlikuje od samega relija, konkretno reli Dakarja, ni toliko po puščavi, je pa zato veliko po samih gozdovih, vzponih in spustih.
“Drugače je, seveda. Tu je bil skalnati teren, korenine, potoki, vertikalni prepadi,” nam opisuje 39-letni Marčič in pojasnjuje zakaj je bilo zahtevnejše z motorjem, ki ga sicer uporablja za reli Dakar. “Težji je 50 kilogramov, ko ti pade motor in to večkrat, te precej utrudi.”

Simon Marčič Foto: Denis Janežič
Kljub temu, da velja za izjemno vzdržljivostnega in vedno fizično dobro pripravljenega tekmovalca mu je v zadnjih etapah poneslo moči za boljši končni izkupiček. “Fizično sem sicer bil zadovoljen, čeprav me je iskreno pobiralo na koncu etap. Na začetku sem bil drugi, tretji, proti koncu, pa izgubil nekaj moči in končal na osmem mestu.”
V Romuniji so tekmovalci dirkali v različnih kategorijah. V gold razredu je bilo 30 najboljših motokrosistov, tudi precej drugačna disciplina od ostalih. Tu tekmujejo samo tovarniški vozniki, tehnično je zahtevnejša trasa z več plezanja, medtem ko v naslednji Silver in Bronze klasi je trasa bolj prevozna z več hitrosti in manj ‘tehnike’.
Grozovit padec, ki bi lahko bil usoden
Simon Marčič je tekmoval v disciplini Iron, ki je potekala več po makadamskih cestah, da bi pa stvar bila neugodnejša zanj, je drugi in tretji dan padel dež.
“S tem, ko je padel dež sem jasno bil še dodatno hendikepiran, saj so hitrosti bile nižje. Moj omenjeni motor s katerim sem tekmoval, pa je bil narejen za višje brzine.”

Foto: Denis Janežič
Kako težko je bilo tekmovati z Dakar motorjem je okusil še posebej v drugi etapi, ko je storil večjo napako. “V Romuniji smo navigirali na GPS in ne na ‘papir’, kot to počnemo na Dakarju. V enem trenutku sem storil napako in odšel na odsek Silver linije, kar je res bil izziv za mene. Dobre štiri kilometre sem se moral po domače ‘sfajtati’, ubrati čist drug stil vožnje, v nekem trenutku sem moral preprosto porivati ta težji motor v breg.”
Računal na stopničke
To pa ni bilo vse, pripetila se mu je precej nevarna situacija.
“Padel sem po slapu, tako da sedaj malo v hecu lahko rečem da sem imel še kanjoning. Je bilo kar nevarno takrat.”
Slišalo se je, da ni bil najzadovoljnejši, prvič zaradi vseh teh pripetljajev, drugič, pa “iskreno povedano, ker je računal na stopničke.”
Na koncu je bila to ena dobra priprava na letošnji Dakar, kamor se odpravlja že desetič, devetič v konkurenci brez ekipe.
Sledi hrvaški Dakar
Še pred tem se bo udeležil ‘hrvaškega Dakarja’, kot ga marketinško radi predstavljajo naši južni sosedje. Disciplina je enaka kot na Dakarju, sicer ni puščav, a kot pravi Marčič je veliko lepih terenov okoli hrvaškega mesta Knin.
“To bo ena dobra preizkušnja, dober trening in priprava na letošnji Dakar.”
Spomnimo še, da letošnji Dakar 2023, ki sedaj poteka v Savdski Arabiji, se začenja na zadnji dan koledarskega leta, 31. decembra 2022.