Simona Marčiča še mesec dni loči od nastopa na najtežji dirki na svetu reli Dakarju, ki zadnja leta poteka v Savdski Arabiji.

Mariborčan, rojen sicer v Limbušu je za naš medij potrdil, da je v izjemno dobrem stanju, maksimalno pripravljen za nastop na Dakarju v konkurenci brez ekipe.

Foto: Denis Janežič

Marčiča smo poklicali v Arabske Emirate, kjer opravlja zadnje priprave za nastop na Dakarju. Treningi potekajo večinoma na motorju, kolesu in dodatno še v telovadnici. »Za enkrat je vse super, veliko sem na motorju, delam po začrtanem programu. Plan je odpeljati še pripravljalne dirke pred začetkom Dakarja.«

Več o Simonu Marčiču in reli Dakarju smo pisali letos poleti. Preberite tukaj.

Mariborski lisjak je bil prvič na Dakarju bil 2014. Prvi nastop ni dovoljen brez ekipe, od takrat pa je Simon Marčič kar sedemkrat uspešno nastopil v dirki brez ekipe, kar pomeni, da si praktično sam za vse. Tako za motor, popravila, kot jasno dirkanje in samo pripravo.

Zato je v celi zgodbi pomemben tudi Mariborčan v ozadju Denis Janežič, ki pokriva vlogo snemalca, fotografa in PR. S Simonom zadnja leta predstavljata slovenski del na najprestižnejši reli dirki na svetu. »Denis ima izjemno veliko vlogo. Že to, da imaš prijatelja ob sebi je veliko, če se lahko pogovoriš v domačem jeziku, pa še dodaten plus. V zadnjih letih sva praktično edina Slovenca v Savdski Arabiji, dva Mariborčana. Denis, da ujame kader, pravočasno pride na želeno točko, pripravi stvari, dnevno prevozi 500 do 800 kilometrov. Tako da je izjemno pomemben, tudi z vidika psihološke podpore.«

Simon Marčič je prvi pripravljani turnir na Dakar končal na drugem mestu. Foto: Denis Janežič

Dodaten impulz za našega ekstremnega motorista pa je tudi podpora domačih mariborskih podjetnikov. Marčič bo letos nastopal z novim generalnim sponzorjem, mariborskim podjetjem Lunos.

»Res je, Lunos je letos pristopil kot generalni partner. Zelo sem hvaležen in jasno tudi ponosen, da so prepoznali v meni dodano vrednost. Lunos je zelo prodorno podjetje, ki se že uspešno šiti tudi na tuji trg. Delimo si tudi skupen moto. Obojni podpiramo vzdržljivost, vemo, da je reli Dakar najtežja dirka na svetudirka, kjer je vzdržljivost izjemnega pomena. Prav tako njihovi prezračevalni sistemi delajo na vzdržljivosti, dejal bi, da imamo oboji radi dirke na dolge proge,« je dejal 39-letni Mariborčan in še dodal:

»Poznam podjete Lunos, kot tudi njihovega direktorja Milana Kusterja, ki mu je praktično uspelo samemu postaviti tako uspešno podjetje. Tu smo prav tako našli skupno vez, ker je tudi moja pot štartala izključno odvisna samo od mene. Zelo sem ponosen na takšne zgodbe, ki niso podedovane, ampak so plod odrekanja, truda in vztrajnosti.«

Foto: Denis Janežič

O tem kako Arabci doživljajo to vzdržljivost pa: »Vedno bolj so ozaveščeni, tudi oni vedo, da kuriti klime na 45 stopinjah in kasneje odpirati okna in prezračevat nima smisla. Prezračevalni sistemi so tam še bolj nujni kot pri nas v Sloveniji.«

Za konec smo se dotaknili še same dirke, ki bo trajala dva dni več kot običajno, imela bo pa še eno posebnost.

»Drži. Novost pa je ti. empty quarter, kjer praktično v radijusu 300-400 kilometrov ni ničesar. Gre tudi za najvišje sipine, ki se nahajajo na centralno-zahodnem delu arabskega polotoka. Dirkači smo ogromno pritiskali na organizatorje, da bi želeli probati tudi ta del, tako da bo to ena novost za vse. Za dirkanje bo verjamem, da odlično, bistveno težje bo na tem delu za organizacijo in logistiko.«


Kakšne so pa ambicije?

»Vsekakor stopničke. Čeprav moja klasa postaja vedno bolj izenačena, dirkači napredujejo iz leta v leto. Strinjamo se vsi, da je to tudi najtežja klasa v zgodovini Dakarja, čeprav dvakratnega zaporednega zmagovalca iz Latvije več ne bo. Pravilo je, če dvakrat zmagaš v razredu brez ekipe, da se umakneš iz poskušaš najti ekipo. Tako da, vse je odprto, letos so tudi zavrnili vse tekmovalce, ki so lani imeli prevelik zaostanek. Zmanjšali so število tekmovalcev iz 40 na 30, ampak gre za vrhunske pilote, kjer je praktično vsak pripravljen priti na stopničke.«