Ne bo le en derbi v soboto. Dva bosta. Tradicionalni bo v Ljudskem vrtu, kjer se bosta udarila Maribor in Olimpija. Ne bosta edina. Tudi Televizija Slovenija in Planet TV se bosta pomerila v svojevrstnem derbiju za gledanost. Zakaj? Ker bosta Ema, izbor slovenske pesmi za Eurosong, in nogometni derbi tokrat sovpadla. Ema se prične ob 20. uri na Televiziji Slovenija, studijski del iz Ljudskega vrta na Planet TV pa že petnajst minut prej (pričetek tekme je sicer ob 20.15). A pred tremi leti ni bilo tako. Takrat je bila Ema izjemoma že v petek. In imela precej visoko gledanost. Najvišjo v zadnjih treh letih.
Sobotni termin je stalnica Eme in derbija
Ko se je državno nogometno prvenstvo namreč februarja 2017 nadaljevalo s spomladanskim delom, je derbi, na katerem je Luka Zahović pred 12.000 navijači zabil za zmago Maribora, sovpadel z izborom za Eurosong, kjer je drugič slavil Omar Naber. Takrat je bila Ema – izjemoma – v petek, čeprav je tudi takrat pravice imela komercialna konkurenčna televizija (Pro Plus na Kanalu A). Zakaj letos, ko si povrhu Televizija Slovenija deli pravice s Planet TV in tako skrbi za promocijo produkta Prve lige Telekom Slovenije, ni bilo izjeme? »Sobotni termin Eme je stalnica že več kot 10 let in ga nima smisla spreminjati,« so nam sporočili iz RTV Slovenija.
Kdaj pa je bila sploh sprejeta odločitev, da bo letos izbor Eme 22. februarja? Kdo je odločitev sprejel in ali so bili ponujeni tudi kakšni alternativni datumi? »Odločitev je bila sprejeta septembra 2019 ob usklajevanju Programsko-poslovnega načrta za leto 2020 in na podlagi informacij, da bodo v januarju in februarju v drugih terminih produkcijske kapacitete TV Slovenija povsem zasedene s prenosi športnih prireditev v Sloveniji (deskanje SP, biatlon, Zlata lisica). 22. februar je bil tako edini termin, ko so bile produkcijske kapacitete TV Slovenija proste (projekti, kot so prenosi s Pokljuke, iz Kranjske Gore ali s Pohorja, so, podobno kot EMA, tako zahtevni, da so z njimi povsem zasedeni tako produkcija kot tudi kadri za žive prenose),« so odgovorili v Kolodvorski.
Posvetovanja med televizijama ni bilo
Ampak glede nato, da je Televizija Slovenija lastnik pravic Prve lige Telekom Slovenije in bi ji naj bilo v interesu, da krepi (resda skupni) produkt, je bilo morda kaj posvetovanja s partnerjem pravic (Planet TV) in prodajalcem pravic (Nogometno zvezo Slovenije) ali s športnim uredništvom? »Posvetovanja s partnerjem pravic ni bilo, medtem ko smo se z uredništvom Športnega programa, kot rečeno, usklajevali septembra lani.« Na nacionalki sicer pričakujejo enako oziroma nekoliko višjo gledanost kot v zadnjih treh letih, nenazadnje bo prireditev znova vodil Klemen Slakonja.
Podobno so nam glede (ne)usklajevanja sporočili tudi na Planet TV, kjer bo obračun sicer komentiral Dani Bavec, v studijskem delu pa bo Damjan Medica gostil Bojana Prašnikarja in Janka Irgoliča. »Z drugimi televizijami načeloma ne sprejemamo tovrstnih dogovorov, nenazadnje pa spored tekem Prve lige Telekom Slovenije ni odvisen le od načrtovanega prenosa na televiziji.« Derbiji so praviloma v večernem terminu, a je Televizija Slovenija v tej sezoni 28. septembra obračun v Stožicah prenašala že ob 17. uri.
Gledanost: petkova Ema je bila (naj)boljše gledana
Na RTV Slovenija so nam posredovali tudi podatke gledanosti zadnjih treh izborov Ema in zadnjih treh derbijev, ki so jih prenašali. Zanimivo, da je imela Ema leta 2017, ko je bila na sporedu v petek (povezovale so jo Maja Martina Merljak, Tina Gorenjak in Tanja Kocman ter Mario Galunič), najboljšo gledanost v zadnjih treh letih. Derbiji so na nacionalki (iz Planet TV nam podatkov o gledanosti niso posredovali) pritegnili vselej vsaj 100 tisoč gledalcev na podlagi panelnega vzorca, delež gledalcev pa se približa Emi (okrog 25%).